۲ رشته جدید در دانشگاه تربت‌حیدریه راه اندازی شد

تربت حیدریه- ایرنا - رییس دانشگاه تربت‌حیدریه با اشاره به راه‌اندازی ۲ رشته جدید مقطع کارشناسی در این دانشگاه گفت: بدین ترتیب تعداد رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه تربت‌حیدریه به ۲۴ رشته افزایش یافته است.

عباس خاشعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داوطلبان تحصیل در رشته های مهندسی مواد و مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی، می توانند دانشگاه تربت حیدریه را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: پیگیری‌های بسیاری برای دریافت مجوز تاسیس این رشته ها از سوی دانشگاه دولتی تربت حیدریه انجام شده است و اکنون ۴۰۲ دانشجو در مقطع کارشناسی و یک هزار و ۴۶۲ دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه بیان کرد: داوطلبان متقاضی که مجاز به انتخاب رشته هستند، می‌توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی مواد و رشته مدیریت صنعتی، در مهلت تعیین شده و بر اساس اطلاعیه‌های سازمان سنجش و آموزش کشور، با مراجعه به سایت این سازمان و انتخاب کد رشته مربوطه اقدام کنند.

افزون بر ۲۲ هزار و ۲۵۰ دانشجو در دانشگاه تربت حیدریه مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه سالانه ۶۰۰ دانشجوی ورودی دارد.

دانشگاه تربت حیدریه با قدمت ۱۹ ساله، دارای ۲ دانشکده با یک پژوهشکده زعفران بوده و در حال تلاش برای اخذ مجوز راه‌اندازی دانشکده سوم با عنوان علوم و فناوری‌های نیاز محور است.

شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha