دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در ۲۱ رشته تحصیل می‌کنند

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با اشاره به صدور موافقت جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته «پرستاری سلامت جامعه» گفت: اکنون ۲۱ رشته در این دانشگاه تدریس می‌شود.

دکتر حسن اژدری زرمهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بازدیدها و پیگیری‌های متعدد مسوولان و نظر مثبت هیات ممتحنه، ارزشیابی و برنامه‌ریزی پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پذیرش چهار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشته پرستاری سلامت جامعه برای یک دوره از مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه موافقت شد.

وی بیان کرد: اکنون نزدیک به هزار نفر دانشجو در ۲۱ رشته  در مقاطع کاردانی تا دکتری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دایر است که ۵۶ درصد از دانشجویان زن و بقیه دانشجویان مرد هستند.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: برخی رشته‌های این دانشگاه شامل پرستاری، پرستاری داخلی جراحی، هوشبری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی و بهداشت حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: برخی دیگر از این رشته‌ها شامل زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، کارشناسی ارشد رشتۀ پرستاری سلامت جامعه، دکترای پژوهشی و دکتری پزشکی و پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ ارشد و دکترای تخصصی است.

ازدری زرمهری گفت: اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

به گفته وی، دانشگاه تربت حیدریه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۲۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha