مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تربت حیدریه آغاز به کار کرد + فیلم

تربت حیدریه - ایرنا - مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تربت حیدریه با حضور فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا، رییس دانشگاه تربت حیدریه در این آیین گفت: این مرکز داری ۴۰۰ متر مربع فضاست که ۲۰۰ متر مربع آن اشتراکی است و می‌توان ۶ تیم با ۴۲ نفر نیرو را ساماندهی کرد.

عباس خاشعی سیوکی افزود: اینجا فضایی عملیاتی برای ایده پردازی، تحقیقات دانشگاهی و تبدیل آنها به محصول قابل عرضه به بازار کسب و کار خواهد بود و بخشی از نیروهای مورد نیاز صنعت توسط خود صنعتگران در این محل آموزش داده می‌شوند.

وی اشاره کرد: این مرکز سه قسمت اصلی دارد که یک بخش مدرسه کسب و کار است که دانشجویان آموزش می‌بینند چگونه می توانند کسب و کار برای خود راه بیندازند بخش دوم فضایی ایجاد شده برای صنعت است که صنعت منطقه می‌تواند در این محل فعالیت کرده و حتی دانشجویان را بورسیه کنند که ۵۰ نفر تا کنون در این دانشگاه بورسیه شده اند.

رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: رشته مهندسی مواد گرایش سرامیک برای این دانشگاه مصوب شده که دانشجویان برای کارخانه کاشی آموزش می‌بینند همچنین مجوز رشته مهندسی صنعتی را دیروز گرفته ایم اما هنوز نتوانسته‌ایم مجوز تأسیس رشته مهندسی شیمی را بگیریم.

خاشعی افزود: بخش دیگر شامل "سرای رویش" است که دانشجو پس از تولید محصول، در این سرا دوره ها و آموزش ها را می‌بیند و دوره رشد اولیه را می‌گذراند، سپس در شهرک صنعتی مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: بناست در مجاورت این دانشگاه ۱۰ سوله ایجاد شود که ظرفیتی برای ایجاد کارگاه‌های تولید و اشتغال است.

رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: یک آزمایشگاه هم آماده افتتاح است که بر روی محصولات خاص منطقه کار پژوهشی انجام می‌دهد و برای کشاورزان و طراحی نظام های آبیاری آنها بسیار کاربردی است.

خاشعی افزود: این دانشگاه توانسته است رشد سالانه ۴۰ درصد در افزایش قراردادهای برون دانشگاهی، جذب اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی از محل طرح های برون دانشگاهی در سه سال اخیر و توسعه ۲۸ درصدی مراکز همکار به عنوان جذب کارآموز و همکاری در طرح های دانشجویی را محقق کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات هم در این آیین ضمن قدردانی و تشکر از مسوولان دانشگاه تربت حیدریه گفت: با کار دانش بنیان می‌توان افزایش درآمد برای جامعه ایجاد کرد و این اتفاقات در حوزه تولید ثروت شدنی است.

محسن زنگنه ادامه داد: ظرفیت بسیاری در شهرستان وجود دارد که می‌توان با کارهای دانش بنیان زمینه ایجاد تحول در اقتصاد منطقه را فراهم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha