کیفیت ساخت و ساز در روستاها بهبود یافته است

تبریز - ایرنا - معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به نقش بسزای مهندسان این بنیاد در ساخت و سازهای روستایی، گفت: با تلاش مهندسان، وضع ساخت و ساز در روستاها از نظر کیفی بالا رفته است.

به گزارش ایرنا، «مجید جودی» روز چهارشنبه در گردهمایی آموزشی ۸۰‌ نفر از کارشناسان حوزه نظارت بنیاد مسکن استان‌ها در تبریز افزود: با آغاز فعالیت این بنیاد در روستاها، سطح خدمات ارایه شده به قشر محروم و روستاییان، روز به روز در حال افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه نقش مهندسان بنیاد مسکن، صرفا کنترلی نیست، اظهار کرد: هدایت و آموزش دست اندرکاران ساخت و ساز در روستاها از جمله پیمانکاران همکار، برعهده مهندسان ناظر این بنیاد است.

جودی، راه اندازی مجدد دوره های آموزشی برای کارکنان بنیاد اعم از ستادی و نیروهای میدانی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: تلاش می شود با تداوم برگزاری این دوره ها، دانش و مهارت مهندسان بنیاد به روز شود.

کیفیت ساخت و ساز در روستاها بهبود یافته است

برگزاری دوره های آموزشی از راه های مهم برای واکاوی چالش های استان ها در مسکن روستایی است

مدیرکل دفتر فنی، نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این دوره آموزشی گفت: از موضوعات اصلی حوزه ساخت که به نوعی در بنیاد مسکن مغفول مانده بود با تشکیل دوره تخصصی ملی آشنایی با ضوابط و روش‌های اجرای ساختمان های بتنی مورد توجه متخصصان و دست اندرکاران بخش ساخت قرار گرفت.

«ایرج رسولان» افزود: در این دوره، کیفیت ساخت سازه ها ارتقا یافته و هم اکنون یکی از مهم‌ترین چالش ها، مشکلات و معضلات استان‌ها در زمینه شناخت و درک بهتر رفتار ساختمان های بتنی در برابر زلزله‌، تحلیل درست و دقیق تر آن و روش های بهینه سازی و مصرف است.

وی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی، اظهار کرد: آشنایی با روش های اجرایی صحیح با محوریت آخرین تغییرات آیین نامه‌ای در این دوره مطرح شد و مشکلات و چالش‌های استان‌ها در خصوص ساختمان‌های بتنی در مسکن روستایی مورد واکاوی و بررسی متخصصان و کارشناسان‌ قرار گرفت.

رسولان، یادآور شد: در این دوره یکی از موارد بسیار مهم بهینه سازی مصرف انرژی بود که به طور خیلی خاص بر آن تاکید شد.

کیفیت ساخت و ساز در روستاها بهبود یافته است

میانگین مقاوم سازی کل مساکن روستایی آذربایجان شرقی به ۵۶ درصد می رسد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: سهمیه امسال بنیاد مسکن استان برای مقاوم سازی خانه‌های روستاییان، ۱۸ هزار فقره است که با اتمام ساخت آن ها، میانگین مقاوم سازی کل مساکن روستایی آذربایجان شرقی به ۵۶ درصد می رسد.

«حجت اله سروری» با بیان اینکه بررسی میزان مقاومت واحدهای مسکونی در زلزله خوی‌ نشان‌ داد که تاب‌آوری مساکن روستایی کشور افزایش یافته است، افزود: در طراحی مساکن مردم‌، باید به رضایت آن ها توجه‌ شود.

وی اظهار کرد: طراحی و کنترل پروژه از نظر مصالح، طراحی قالب کلی، طراحی فضاها و مجموع عملیات ساخت خانه ها باید طوری انجام‌ شود که مردم در این خانه ها احساس راحتی کرده و از زندگی در آن رضایت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، گردهمایی آموزشی کارشناسان حوزه نظارت بنیاد مسکن استان‌ها از ۳۰ مرداد با حضور ۸۰ نفر از کارشناسان ۱۴ استان در تبریز آغاز به کار کرده و تا فردا یکم شهریور ادامه‌ دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha