۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85575041
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زاخاروا: لتونی با ارسال پهپاد به آتش جنگ اوکراین دامن می‌زند

تهران-ایرنا- سخنگوی  وزارت خارجه روسیه گفت ارسال پهپاد دخالت فزاینده دولت لتونی در درگیری اوکراین را تایید می‌کند و به آتش جنگ دامن می‌زند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: ماریا زاخاروا در واکنش به اظهارات آندریس اسپرودس (Andris Spruds) وزیر دفاع لتونی درباره ارسال پهپاد به اوکراین گفت، ما این اظهارات را موید افزایش دخالت این کشور حوزه بالتیک در درگیری مسلحانه اوکراین قلمداد می کنیم.

دیپلمات روس در پستی که در تارنمای وزارت خارجه این کشور منتشر شد، افزود: ریگا (پایتخت لتونی) عمدا بر آتش جنگ اوکراین دامن می زند و باعث گسترش آن می شود، بدون این که خوشحالی خود را این موضوع پنهان کند که سلاح های لتونی از سوی رژیم ولودیمیر زنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای کشتار غیرنظامیان و حمله به شهرهای روسیه استفاده می شود.

زاخاروا افزود: متاسفانه با توجه به واقعیت های کنونی در لتونی، این امر عجیب نیست زیرا محافل سیاسی داخلی در این کشور از کسانی تشکیل شده است که دیدگاه های «وافن اس اس» (شاخه نظامی آلمان در جنگ جهانی دوم) را به ارث برده اند و نفرت عمیقی نسبت به روسیه دارند.

زاخاروا تاکید کرد که اقدامات جنگ طلبانه ریگا فقط عذاب رژیم کی یف را طولانی تر می کند بدون این که نتیجه ای در عملیات نظامی ویژه روسیه داشته باشد.

دیپلمات روس تاکید کرد که پاسخ روسیه به اقدامات لتونی تاکنون بر اقتصاد این کشور تاثیر داشته است و کسانی که در این جنایت علیه روسیه دخالت دارند قطعا با مجازات مناسب آن مواجه خواهند شد و ما در حال تحقیقات هستیم.

پیشتر وزیر دفاع روسیه گفته بود که کشورش حدود ۵۰۰ هواپیمای بدون سرنشین ساخت لتونی را برای انتقال به اوکراین آماده کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha