زائران در مسیر مرز خسروی - منذریه هیچ مشکلی برای تردد به عتبات عالیات ندارند

قصرشیرین- ایرنا- رییس عملیات و نماینده امنیت مرزی عراق در مرز منذریه گفت: زائرانی که از مسیر مرز خسروی - منذریه به عتبات عالیات می‌روند، هیچ مشکلی برای تردد ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ حسن الغزانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی به همراه رئیس پلیس مرز دیالی، دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق و دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه افزود: در اربعین امسال مواکب مردمی بسیاری در داخل عراق برپا شده و سامانه حمل و نقل نیز ارتقا یافته به طوری که زائران مسیر خسروی هیچ معطلی و مشکلی برای رفت و برگشت به شهرهای زیارتی عراق ندارند.

وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای ارتقای سطح زیرساخت های مرز خسروی توسط مسوولان استان کرمانشاه اقدامات صورت گرفته را برای تسهیل در تردد راحت زوار را مثبت ارزیابی کرد.

رییس عملیات و نماینده امنیت مرزی عراق در مرز منذریه گفت: دولت و مردم عراق نهایت تلاش خود را برای میزبانی شایسته و مناسب از زائران اربعین در مسیر خسروی - منذریه به شهرهای زیارتی بکار گرفته اند.

الغزانی ادامه داد: تعاملات مسوولان استان کرمانشاه با دیالی عراق در سطح بسیار خوبی قرار دارد و همچنین از آمادگی استان دیالی برای ارتقای سطح روابط ۲ جانبه خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

زائران در مسیر مرز خسروی - منذریه هیچ مشکلی برای تردد به عتبات عالیات ندارند

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha