فرمانده روس: از محل حمله اوکراین در منطقه «کورسک» آگاه هستیم

تهران-ایرنا- خبرگزاری «تاس» امروز (چهارشنبه) به نقل از یک فرمانده روس گزارش داد که نیروهای روسیه از موقعیتی که نیروهای اوکراینی ممکن است از آنجا تلاش کنند تا حمله‌ای را در منطقه «کورسک» انجام دهند، آگاه هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، اپتی آلودینوف از فرماندهان نیروهای ویژه «اخمت» اظهار داشت: به نظر من، آنها [نیروهای اوکراینی] در حال تغییر تاکتیک خود هستند، چون متوجه شده‌اند که نمی‌توانند از موقعیت کنونی خود پیشروی کنند.

وی افزود: فکر می‌کنم [نیروهای کی‌یف] به زودی به منطقه دیگری حمله کنند تا بتوانند از آنجا پیشروی کنند. دو منطقه وجود دارد که ما معتقدیم ممکن است از آنجا حمله کنند.

در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه در منطقه «کورسک» از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه «بلگورود» در غرب روسیه نیز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین در روز گذشته با استفاده از ۴۰ هواپیمای بدون سرنشین (UAV) به ۱۱ منطقه در بلگورود حمله کردند.

گلادکوف افزود که طی سه دور گلوله‌باران، ۹ مهمات شلیک شد. همچنین پدافند هوایی روسیه ۹ فروند هواپیمای بدون سرنشین از ۱۹ پهپاد پرتاب شده را منهدم کرد.

وی ادامه داد: ۸ پهپاد نیز به ۸ منطقه در «بوریسویسکی»، «والویسکی» و «کراسنویاروژسکی» حمله کردند.

از سوی دیگر، شهردار مسکو امروز اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه دو پهپاد دیگر را که به سمت پایتخت پرواز می کردند، سرنگون کرد.

وی ادامه داد: این بزرگترین تلاش نیروهای اوکراین برای حمله به مسکو با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

تلاش اوکراین برای حمله به پایتخت روسیه در حالی انجام می‌شود که ارتش کی‌یف روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که روسیه برای پنجمین بار در ماه جاری به کی‌یف پایتخت این کشور حمله کرد.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد در حمله‌ای غافلگیرانه با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین روز یکشنبه گفت که هدف از تهاجم نظامی ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل است.

این در حالیست که آژانس اطلاعات خارجی روسیه به تازگی اعلام کرد که نفوذ اوکراین در خاک این کشور در منطقه کورسک با مشارکت نهادهای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و لهستان انجام شد.

مسکو می‌گوید اوکراین از تسلیحات غربی، از جمله موشک‌های «هیمارس» ساخت آمریکا برای تخریب پل‌های کورسک و کشتن داوطلبانی که سعی در تخلیه غیرنظامیان داشتند، استفاده کرده است.

۱۰ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha