حضرت زینب (س)، ظرفیت عظیم روحانی و عقلانی زن مسلمان را به منصه ظهور رساند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: حضرت زینب (س) ظرفیت عظیم روحانی و عقلانی زن مسلمان ا به منصه ظهور رساند که این حرکت عظیم ایشان موجب حیرت جهانیان شده است.

به گزارش ایرنا، نیّر الهامی روز چهارشنبه در محفل شعر زینبی که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی،معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان دیگر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی افزود: حضرت زینب (س) رسالت عظیمی در واقعه کربلا داشت و نقشی سرنوشت ساز در نهضت کربلا و حفظ این قیام عظیم ایفا کرد چرا که با جهاد تبیین، حقیقت این واقعه عظیم را به جهانیان بیان کرد.

وی اظهارکرد: امروز هنرمندان با قلم فرسایی و بیان عظمت واقعه کربلا، رهرو آن حضرت و عهده دار جهاد تبیین شده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: حضرت زینب (س) از با فضیلت ترین بانوان تاریخ اسلام است که با ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و نفاق و نقش آفرینی در واقعه کربلا، نامش در تاریخ ماندگار شد.

خدیجه معصومی با اشاره به برپایی موکب فرهنگی "کتابخانه حسینی" در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر اضافه کرد: این موکب،با هدف خدمت رسانی فرهنگی به زائران با محوریت اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) برپا شده است و با تعمیق و آگاهی رسانی در راستای حفظ فرهنگ زینبی فعالیت می کند.

مصطفی قلی‌زاده علیار، دبیر محفل ادبی هاتف نیز با اشاره به کتب و مقاتل معتبر و منابع اصیل حدیثی و تاریخی عاشورا و معرفی کتاب "قیام جاودانه" اثر مرحوم محمدرضا حکیمی، متفکر و نویسنده محقق معاصر اظهارکرد: استاد محمدرضا حکیمی در چنین روزی در ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ وفات کرد و با نگارش کتابهای‌ مهمی به معرفی سیمای درخشان دین اسلام و چهره‌های تاثیرگذار اسلامی پرداخت که کتاب "قیام جاودانه" او یکی از بهترین کتابها در موضوع عاشورا و تحلیل درست آن و دارای نکات دقیق و ابتکاری و نگاه نو به نهضت حسینی کربلا و عاشوراست.

حضرت زینب (س)، ظرفیت عظیم روحانی و عقلانی زن مسلمان را به منصه ظهور رساند

به گزارش ایرنا، در این محفل حاضران اشعار خود را با محوریت اربعین حسینی و حضرت زینب (س) را برای حاضران قرائت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha