۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85575376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زاخارووا: روسیه رزمایش‌های فنلاند را خصمانه می‌داند

تهران-ایرنا- «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که کشورش فعالیت‌های نظامی و رزمایش‌های آتی کشور فنلاند را اقدامی خصمانه تلقی می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: روسیه رزمایش‌های آتی ارتش فنلاند در نزدیکی مرزهای روسیه در پایان ماه جاری میلادی را در چارچوب دیگر اقدامات خصمانه هلسینکی در نظر می‌گیرد.

این دیپلمات روس به افزایش قابل توجه فعالیت‌های نظامی فنلاند پس از پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اشاره کرد و گفت: ما بارها خاطرنشان کرده ایم که سیاست خارجی فنلاند امروز در راستای خط مشی غرب جمعی با هدف شکست استراتژیک روسیه است.

وی گفت: اظهارات نخست وزیر فنلاند در توجیه حملات تروریستی اوکراین به منطقه کورسک نیز در همین راستا بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان تاکید کرد که در شرایط کنونی، یک جنگ ترکیبی واقعی از سوی غرب جمعی علیه روسیه به راه افتاده است.

به گزارش ایرنا، «آندری نستاسین» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر به خبرنگاران گفته بود: ما رزمایش نظامی فنلاند را که از ۲۱ تا ۲۶ جولای در نزدیکی مرز روسیه با مشارکت حدود یک هزار و ۷۰۰ نیرو و ۳۰۰ خودرو برگزار شد، بخشی از اقدامات تحریک آمیز ناتو برای مهار روسیه می‌دانیم.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که روسیه و فنلاند قبلاً هیچ مناقشه‌ای نداشتند اما پیوستن این کشور به ناتو، بازی را تغییر داده است.

پوتین افزود که روسیه شروع به ایجاد منطقه نظامی لنینگراد و متمرکز کردن واحدهای نظامی خاصی در آنجا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha