رویکرد محیط زیست گلستان حرکت در مسیر توسعه استان است

گرگان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: این اداره کل به دور از مباحث و جناح‌بندی سیاسی فقط در مسیر توسعه استان گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا کنعانی روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: ۹۶ درصد استعلامات مربوط به استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در گلستان مثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با ایجاد و احداث ۱۸۰ هکتار زمین برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان موافقت شد.

کنعانی ادامه داد: در پایش محیط زیستی، ۱۰۰ درصد اقدام داشتیم که ۱۵ درصد واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی به علت رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی مشمول عوارض سبز شدند.

وی اضافه کرد: در برنامه اقدام مشترک برای مقابله با ریزگردها با کشورهای همسایه وارد فاز اجرایی شدیم که این کشورها نیز فرسایش بادی و گرد و غبار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: ۱۰ درصد از مساحت استان درگیر فرسایش بادی و گرد و غبار است و سه دستگاه نقش اساسی در حل آن دارند.

کنعانی اظهار کرد: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی متولی اراضی کشاورزی است و باید به رویکرد کشاورزی حفاظتی بپردازد، سازمان منابع طبیعی و امور اراضی متولی اراضی مرتعی هست و بحث کانون‌های گرد و غبار رو در اراضی مقطعی را کنترل کند.

وی بیان کرد: مجموعه محیط زیست ۲ نقش دارد که یکی نقش اجرایی و دیگری نقش نظارتی است که در بخش اجرایی پهنای تالابی را کنترل می‌کنیم و در بخش نظارتی هم اقدامات ۲ دستگاه دیگر را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha