۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85574724
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ورود مهمانان زمستان‌گذران به زیستگاه‌های تالابی گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره‌ کل محیط زیست گلستان گفت: پیش قراولان پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی از جمله خوتکا ابروسفید وارد زیستگاه‌های تالابی استان شدند.

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، محمود شکیبا روز چهارشنبه اظهار کرد: مهاجرت پرندگان از مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی، همزمان با سرد شدن هوا و محدودیت منابع غذایی در این مناطق به زیستگاه‌های آبی استان از اوایل شهریورماه آغاز می‌شود که این روزها شاهد ورود پیش قراولان آنها از گونه خوتکا ابروسفید در تالاب بین المللی «آلاگل» در محدوده گنبدکاووس هستیم.

وی با اشاره به وجود ۲۳ سایت سرشماری در گلستان، گفت: این استان به سبب دارا بودن مجموعه تالاب‌های بین المللی و زیستگاه‌های آبی همه ساله میزبان هزاران پرنده از انواع آبزی و کنار آبزی است.

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان افزود: در این مهاجرت انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مانند مرغابی‌ها، قو، پلیکان، حواصیل‌ها، غاز و فلامینگو در نیمه دوم سال در زیستگاه‌های آبی استان ساکن می‌شوند.

شکیبا بیان کرد: گلستان به واسطه برخورداری از زیستگاه‌های آبی متنوع سکونتگاه مناسبی برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر محسوب می‌شود و با توجه به اهمیت موضوع و حضور پرندگان در مناطق تالابی اقدامات حفاظتی و پایش‌ها به صورت منظم در حال انجام است.

گلستان با مساحتی در حدود ۲ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۱۳۰ هکتار از شمال با ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و جنوب با سمنان همسایه است.

این استان مرزی دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و گرم است و منابع طبیعی متنوعی شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار و دریا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha