هواشناسی فارس :‌ زرین دشت با ۳۰ میلی متر باران تابستانه، رکورد دار شد+فیلم

شیراز-ایرنا-  مدیر کل هواشناسی فارس اعلام کرد:‌ براساس آمار طی بارندگی  اخیر تابستانی، شهرستان زرین دشت با ۳۰  میلی متر و ۲ دهم بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داد و رکورد دار شد.

مسعود حقیقت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:‌ بارندگی اخیر در۲۳ ایستگاه هواشناسی فارس به ثبت رسیده و پس از زرین دشت که صدرنشین شد، لارستان با ۱۹ و یک دهم میلی متر،‌ استهبان با ۱۳ و چهار دهم،‌ فسا با ۱۲ و هشت دهم،‌ اوز با ۱۲ و هفت دهم و داراب هم با ۱۱ و ۹ دهم میلی متر در رتبه های بعدی بارندگی فارس قرار دارند و در سایر ایستگاه ها از ۱۰ تا یک میلی متر باران باریده است.

او ادامه داد: در این مدت بارندگی در شیراز هم چهار و ۲ دهم میلی متر گزارش شده است.

میانگین باران

وی اضافه کرد: میانگین بارش های تابستانه اخیر در فارس سه و هشت دهم میلی متر گزارش شده است و میانگین باران در فارس طی سال زراعی ( مهر ۱۴۰۲تا اردیبهشت امسال )‌۲۶۹ و سه دهم میلی متربه ثبت رسیده است.

پیشتر هواشناسی فارس در اطلاعیه وضعیت سطح قرمز ۳۰ مرداد ماه نسبت به بارش های رگباری تابستانه همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و در برخی مناطق بارش تگرگ و جاری شدن روان آب در شیراز، مناطق مرکزی،‌نیمه جنوبی و شرقی استان از بعد از ظهر سه شنبه ۳۰ مرداد ماه تا اواخر وقت چهارشنبه ۳۱ همین ماه هشدار داده بود.

همچنین وزش باد شدید و طوفان در ظهر سه‌شنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) باعث سقوط ۲۱۷ اصله درخت در نقاط مختلف شهر شیراز شد.

در این روز، آبگرفتگی معابر عمدتا در جنوب استان فارس از جمله شهرستان اوز رخ داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha