۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85575798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده همدان: اربعین حسینی نماد همبستگی جهان تشیع است

همدان- ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اربعین حسینی را نماد همبستگی جهان تشیع دانست و گفت: مکتب امام حسین (ع) مملو از درس غیرت، شجاعت و ایستادگی است و باید همگی برای ترویج فرهنگ عاشورایی تلاش کنیم.

عباس صوفی روز پنجشنبه در همایش پیاده روی گام های عاشقانه «جاماندگان پیاده روی اربعین» اظهار کرد: با اجرای این رویداد، جاماندگان پیاده روی اربعین با نگاه معنوی به پیاده روی بزرگ اربعین در همایش‌های خانوادگی در همه استان‌ها و شهرستان‌ها حضور دارند.

وی افزود: برگزاری همایش پیاده روی گام های عاشقانه اقدام مثبت وزارت ورزش و فدراسیون همگانی برای جاماندگان اربعین حسینی بود.

صوفی ادامه داد: اربعین نماد وحدت است و مردم با حضور در راهپیمایی عظیم اربعین، به دنبال نزدیک شدن به سبک زندگی حسینی و علوی هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ورزش در قشر جامعه گفت: نگاه مجمع نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه ورزش مثبت است و تحول در ورزش را خواستاریم.

صوفی اضافه کرد: ورزش در سبد زندگی خانواده ها بسیار نقش آفرین است و باید بستری فراهم شود که آحاد جامعه بتوانند دسترسی لازم را در ورزش های همگانی و قهرمانی داشته باشند.

وی بیان کرد: امروزه ورزش همگانی یکی از مهمترین ملزومات جامعه در راستای سالم سازی شهروندان است و می طلبد بیش از پیش با برگزاری برنامه های متنوع و مناسبتی، زمینه جذب مردم را مهیا کرد.

صوفی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های پیاده روی و صبحگاهی جزو برنامه های مورد استقبال شهروندان است و همدان توانسته در اجرای این برنامه ها هدفمند و موفق عمل کند.

نماینده همدان: اربعین حسینی نماد همبستگی جهان تشیع است

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این همایش با اشاره به اجرای طرح پیاده روی همگانی در اقصی نقاط کشور با عنوان گام های عاشقانه با محوریت اربعین ، گفت: این رویداد ورزشی از ۶ مرداد آغاز و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

علی حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای اجرای یک رویداد جدید با محوریت اربعین برنامه ریزی شده است، افزود: این رویداد با محوریت اربعین حسینی به صورت پیاده روی همگانی به صورت روزانه از ۶ مرداد شروع شده و تا اربعین ادامه دارد.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این رویداد، آمادگی جسمانی زائران اربعین برای حضور در این کنگره عظیم و همچنین آموزش اصول پیاده روی و بهره‌مندی از تجهیزات لازم از جمله نوع کفش، پوشش پیاده روی و نیز نوع تغذیه است.

حقیقی یادآور شد: این برنامه با عنوان "گام‌های عاشقانه" در راستای تکریم شعائر دینی و تلفیق فرهنگ آیینی عاشورایی با ورزش، با حضور گسترده‌ ورزشکاران انجام شد.

نماینده همدان: اربعین حسینی نماد همبستگی جهان تشیع است

رئیس هیات ورزش های همگانی همدان نیز گفت: طرح آموزشی پیاده روی اربعین ویژه زائران حرم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برای دومین سال متوالی در این استان به اجرا درآمد.

هادی سبزواری افزود: در این طرح نیازهای آموزشی به زائران اربعین حسینی توسط مربیان ورزش های همگانی ارائه شد ضمن اینکه سال گذشته این طرح با نام "قدم به قدم تا به حرم " و امسال با نام "گام های عاشقانه" انجام شد.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح آموزشی ۱۴ برنامه پیاده روی در تمام شهرستانهای استان همدان طی هفته های گذشته اجرا درآمد؛ برنامه های آموزشی در قالب پیاده روی ، موشن گرافی ، تیزر ها و بروشور به زائران ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha