۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85575808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت باب کتابخانه عمومی در مرزهای کشور خدمت رسان فرهنگی زائران اربعین است

ایلام - ایرنا - دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: هشت باب کتابخانه عمومی در مرزهای محل تردد زائران در خدمت مسافران و زوار عتبات عالیات است.

"مهدی رمضانی" روز پنجشنبه در جریان بازدید از موکب فرهنگی کتابخانه مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در همه مرزها به جز شلمچه نهاد کتابخانه های عمومی فعال است و در برخی از مرزها ۲ باب کتابخانه خدمت‌رسان فرهنگی زائران هستند.

وی افزود: در این موکب ها علاوه بر اسکان و تغذیه زائران، فعالیت های فرهنگی و هنری نظیر معرفی شهدا، شعرخوانی، قصه گویی، نقاشی، پرده خوانی و نقالی واقعه عاشورا برای زائران با اولویت کودکان و نوجوانان در حال انجام است.

رمضانی تاکید کرد: موکب فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی با دیگر موکب ها تمایز دارد چرا که زائران به خصوص بچه ها در مدت حضور در این مکان از امکانات فرهنگی و هنری موجود بهره می برند و اوقات فراغت خود را در مدت حضور در کتابخانه با برنامه های این مکان می گذرانند.

وی یادآور شد: حضور و استقرار زائران در موکب های کتابخانه باعث انس و الفت بیشتر زائران به کتاب و کتابخوانی می شود و حتی از بین زائران، خانواده هایی هستند که همه ساله در ایام اربعین موکب های متعاق به نهاد کتابخانه های عمومی را برای اسکان و استراحت خود انتخاب می کنند که این امر نشان از عملکرد مثبت این اماکن در موضوع خدمات رسانی مطلوب فرهنگی برای زائران به ویژه کودکان و نوجوانان دارد.

هشت باب کتابخانه عمومی در مرزهای کشور خدمت رسان فرهنگی زائران اربعین است

رمضانی بیان کرد: در طول سال با استفاده از ظرفیت کتابخانه ها و برنامه های فرهنگی و هنری این نهاد برای آشنایی مردم به ویژه قشر کودک و نوجوان نهضت عاشورا می شود و ایام اربعین هم موقعیتی مناسب برای حضور پررنگ نهاد کتابخانه های عمومی در این حیطه است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مورد شرایط مطالعه در اماکن عمومی گفت: در دنیا میزان مراجعه و مطالعه کتاب در اماکن عمومی چون قفسه های کتاب موجود در مترو، هواپیما و مراکز درمانی ۲۰ درصد و در ایران ۶۰ درصد است.

وی ادامه داد: افزایش میزان مطالعه در کشور نیازمند مشارکت و هم افزایی هرچه بیشتر آموزش و پرورش و مدارس با نهاد کتابخانه های عمومی برای ترغیب و تشویق هرچه بیشتر دانش آموزان به مطالعه است.

به گزارش ایرنا، نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیش از ۱۰ میلیون نفر عضو دارد که بیش از سه میلیون نفر از آنها عضو فعال با تراکنش بالای امانت کتاب هستند.

۲ هزار و ۸۰۰ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۵۰ میلیون جلد کتاب در کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha