گرمای هوا در مازندران ادامه‌دار است

۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85575809
گرمای هوا در مازندران ادامه‌دار است

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش‌بینی کرد که دمای هوای مازندران طی امروز و فردا روند افزایشی را در پیش بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران طی امروز و فردا جمعه پایدار و دمای هوا نیز با افزایش تدریجی و محسوس همراه خواهد بود و مردم این استان روزهای گرم تری را در مقایسه با اوایل هفته جاری تجربه خواهند کرد.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که در روز شنبه نیز آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و در برخی ساعات با افزایش ابر همراه باشد ضمن اینکه از شدت گرمای هوا نیز کاسته خواهد شد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با گرمتر شدن هوا طی امروز و فردا، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۳ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با چند درجه افزایش در روزهای پنجشنبه و جمعه به ۳۶ تا ۳۷، در مناطق غربی از ۳۱ تا ۳۲ به ۳۳ تا ۳۵ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۲ تا ۲۹ به ۲۸ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

همچنین طبق این جدول با کاهش شدت گرما در نخستین روز هفته آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۶ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه، با چند درجه کاهش در روزهای شنبه و یکشنبه آینده به ۳۳ تا ۳۴، در مناطق غربی از ۳۳ تا ۳۵ به ۳۳ تا ۳۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۸ تا ۳۱ به ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

گرمای هوا در مازندران ادامه‌دار است

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز پنجشنبه و فردا جمعه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما، روزهای شنبه و یکشنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری به تدریج با کاهش شدت گرما و در بعضی ساعات با افزایش ابر و در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.

دادههای دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که آمل و قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۳۴.۹ و آلاشت با ۲۱.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین ساعت به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha