زنبورداران خراسان شمالی سالانه چهار هزار میلیارد ریال درآمد دارند 

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: صنعت زنبورداری در استان سالانه حدود چهار هزار میلیارد ریال درآمدزایی دارد که تلاش داریم با حمایت از این تولیدکنندگان، اقتصاد این خطه از کشور رونق گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نوایی روز پنجشنبه در نخستین رویداد روز ملی عسل، اظهار کرد: تامین مالی، مهم ترین رکن در فعالیت اقتصادی و توسعه زنبورداران است و در این زمینه تلاش می شود تا پرداخت تسهیلات به این تولیدکنندگان افزایش یابد.

وی با تاکید بر حمایت شرکت شهرک های صنعتی استان از زنبورداران، افزود: ایجاد خوشه زنبورداری در استان سبب ارتقای بهره‌وری کندوها، تولید محصولات صادراتی با کیفیت، افزایش توان مالی زنبورداران و ایجاد مرکزی برای توسعه و تجارت این صنعت در سطح استان است.

نوایی گفت: رویداد ملی عسل با رویکرد معرفی ظرفیت های صنعت زنبورداری، بررسی آفات و بیماری‌های زنبور عسل، اهمیت گرده افشانی و ارتقای تکنولوژی در این صنعت برگزار شد و امیدواریم راهگشای رونق تولید در این صنعت باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی افزود: فعالیت خوشه زنبور عسل در سه سال گذشته با دستاوردهای قابل توجهی در صنعت زنبورداری استان همراه بوده است.

نوایی تصریح کرد: با اجرای این خوشه، راندمان تولید عسل افزایش می یابد و سبب تنوع بخشی به سبد محصولات کندو و افزایش توان رقابتی و همچنین برندسازی، توسعه بازار داخلی و زمینه سازی برای ورود به بازار بین المللی می شود.

به گزارش ایرنا حدود ۲ هزار زنبوردار در خراسان شمالی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha