۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85575869
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: مراکز علمی آثار و افکار بوعلی سینا را معرفی کنند

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: دانشگاهها و مراکز علمی برای معرفی و بیان افکار و آثار شخصیت های برجسته کشور از جمله شیخ الرئیس ابوعلی سینا به جوانان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و تجلیل از مفاخر همدان در ویژه برنامه "روز همدان" اظهار کرد: تالیف ۴۵۰ اثر در هزار سال پیش از بوعلی سینا، گنجینه گرانبهایی است که نشان از نبوغ شیخ‌الرئیس دارد و باید برای نسل جدید بیان شود.

استاندار همدان: مراکز علمی آثار و افکار بوعلی سینا را معرفی کنند

وی ادامه داد: ثبت جهانی هگمتانه به این معنا است که تمام دنیا در برابر این تمدن بزرگ سر تعظیم فرود آورده است و باید برای بزرگداشت این تاریخ که با فرهنگ اسلامی گره خورده و نوابغی همچون بوعلی سینا را پرورش داده تلاش شود.

استاندار همدان، پیشرفت پزشکی امروز را مدیون شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا دانست و ادامه داد: به واسطه وجود این نابغه است که دنیا سر تعظیم فرود آورد و هگمتانه جهانی اعلام شد و برهمین اساس باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

استاندار همدان: مراکز علمی آثار و افکار بوعلی سینا را معرفی کنند

قاسمی فرزاد، ایرانی بودن این فیلسوف را افتخاری برای همدان برشمرد و افزود: اولین پایه گذار درمانگاه در همدان بوعلی سینا بوده و امروز باید از این سرمایه های بزرگ با تمام توان بهره بگیریم و آنها را حفظ کنیم.

وی گفت: نام بوعلی سینا در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه بوده است اما بعد از انقلاب توسط مراکز علمی، دانشگاه ها، ستاد انقلاب فرهنگی و بنیاد بوعلی اقدامات راه گشایی در جهت معرفی این دانشمند صورت گرفته است و تندیس او در ازبکستان نصب شد.

استاندار همدان از اقدامات مدیرکل ارشاد اسلامی استان و پیشکسوتان و هنرمندان استان همدان در راستای معرفی مفاخر استان قدردانی کرد.

استاندار همدان: مراکز علمی آثار و افکار بوعلی سینا را معرفی کنند

در پایان این آیین از کتاب "شیرنگهبان" با موضوع معرفی همدان به قلم مریم زرنشان رونمای و از مفاخر استان نیز تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،روز پزشک همه‌ساله به بهانهٔ زادروز ابوعلی سینا در یک شهریور گرامی داشته می‌شود. زادروز ابوعلی سینا ملقب به شیخ‌الرئیس به پاس زحمات او در زمینهٔ پزشکی روز پزشک نامیده شده است.

از سال گذشته یکم شهریور در تقویم رسمی کشور به نام "روز همدان" مصوب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha