استاندار: ۶۰۹ طرح صنعتی،کشاورزی و عمرانی در زنجان افتتاح می‌شود

زنجان –ایرنا – استاندار زنجان گفت: همزمان با هفته دولت ۶۰۹ طرح صنعتی، کشاورزی، عمرانی و گردشگری در این استان با ۱۴۴ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

محسن افشارچی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:افتتاح این تعداد طرح برای پنج هزار و ۵۷ نفر در استان اشتغالزایی می کند.

افشارچی با اشاره به آمار تفکیکی این طرح ها در بخش های مختلف، گفت: در بخش آب،‌برق و گاز ۱۵۰ پروژه با سه هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال، در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۳ طرح با ۶ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال،‌در حوزه فرهنگی، گردشگری و آموزشی ۱۵ طرح با ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و در حوزه کشاورزی ۱۳۲ طرح با هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

استاندار زنجان اضافه کرد: در حوزه صنعت ۵۵ طرح با ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال،‌ در حوزه اشتغال حمایتی ۱۱ طرح با ۳۹۰ میلیارد ریال و در حوزه راه و مسکن ۲۱ طرح با ۹ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

افشارچی ادامه داد: در حوزه عمران شهری ۵۴ طرح با ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال، در حوزه عمران روستایی ۱۵۱ طرح با چهار هزار و ۹۰ میلیارد ریال و در حوزه بهداشت نیز هفت طرح با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت افتتاح می شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با تکثیر مسیرهای تولید ثروت می توان اقتصاد استان و کشور را به رشد رساند، افزود: باید روش های تولید ثروت را به نفع کشور متکثر و متفاوت کنیم و از اقتصاد نفتی به سمت روش های جدید تولید ثروت حرکت نماییم.

افشارچی با تاکید بر هم گرایی و هم افزایی مدیران و مسوولان برای حل مشکلات استان،‌ گفت:یکی از مسائل مهم استان مقوله مهم تامین آب است که در این سالها تمامی تلاش خود را برای رفع این مشکل در استان به کار گرفتیم.

این مسوول دیگر موضوع دارای اهمیت استان را توجه‌ به جذب سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد و گفت: به این منظور مرکز جذب و هدایت سرمایه‌گذاری خارجی در استان راه اندازی شده است و برای تحقق کامل این هدف باید همگرایی و هم افزایی در استان رخ دهد.

استاندار زنجان با تاکید بر حمایت از اقتصاد دانش بنیان در استان، گفت: پیش از این زیرساخت های حمایتی پررنگی در این زمینه در استان وجود نداشت ولی هم اکنون با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته این مهم در استان محقق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha