۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85576521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان به ۱۹۰ هزار میلیارد ریال رسید 

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت:حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در استان از ۲.۱ همت (هزار میلیارد تومان) چند سال قبل به ۱۹ همت در سال گذشته رسید.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان به مناسبت هفته دولت با تبریک تشکیل دولت وفاق ملی، افزود: امیدواریم این دولت، دولت گشایش‌های بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه هفته دولت امسال، به دلیل شهادت خادم مردم حال و هوای خاصی دارد، افزود: طی سه سال گذشته تلاش‌ها و گشایش‌هایی رخ داد که به دلیل تلاش های شهید رئیسی بود چون تلاش و کوشش ایشان سایر مسئولان را نیز به تلاش وا می‌داشت.

استاندار زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۰ فقره وام ازدواج پرداخت شد، گفت: حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز هنوز در صف دریافت وام قرار دارند.

افشارچی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد از کسانی که می خواهند برای خود و مردم اشتغال ایجاد کنند، حمایت کند، گفت: اعتبارات لازم در این زمینه از سوی دولت تخصیص می‌یابد.

استاندار زنجان با بیان ارائه خدمات بهداشت و درمان، یکی دیگر از وظایف دولت است، افزود: طی یک سال گذشته ۲ سی‌تی‌اسکن جدید و ماموگرافی و دستگاه‌های متنوع پزشکی برای استان خریداری شد، همچنین یک کلینیک ویژه در ابهر و مرکز دیالیز در ایجرود راه‌اندازی و تعدادی تخت به بیمارستان آیت‌الله موسوی افزوده شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه احیای کارخانه‌های راکد و کمک به صنایع و معادن یکی از وظایف دولت است، گفت: در حوزه فضای کسب و کار استان زنجان جزو استان‌های برتر بوده است.

افشارچی با بیان اینکه طی یک تا ۲ سال آینده جوانی در استان زنجان بیکار نخواهد بود، ادامه داد: از لحاظ تامین مالی برای جوانانی که می خواهند اشتغال ایجاد کنند، صندوقی ایجاد و از طریق آن حدود هزار میلیارد ریال به شرکت های دانش‌بنیان وام داده شد.

وی با بیان اینکه در استان زنجان مشکل آب داریم بنابراین کشاورزی ما باید از لحاظ مصرف آب، صرفه‌جویی کند و بیشترین آورده را داشته باشد، افزود: در حوزه کشاورزی تمام انرژی خود را به سمت بهره‌وری خواهیم گذاشت.

افشارچی با بیان اینکه ۲ میلیارد متر مکعب در استان زنجان آب مصرف می‌شود که ۱.۷ میلیارد آن در بخش کشاورزی است، ادامه داد: باید از آب‌های سطحی استفاده کنیم که در این راستا سد مراش تا آخر سال آبگیری می شود و مشکل محیط زیستی سد مشمپا نیز حل شده است و اگر این پروژه‌ها تمام شود، آب زنجان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات نهضت ملی مسکن در استان، اظهار داشت: تمام تلاش ما بر رفع مشکلات این حوزه و آماده سازی زودتر واحدها و تحویل آنها به متقاضیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha