۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85576094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی: مرمت بناهای شاخص البرز در حال تکمیل است

کرج - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه طی سه سال گذشته تاکنون پروژه های متعدد مرمتی برای بناهای تاریخی این استان در دست اقدام قرار گرفته است ، گفت : اکنون مرمت بناهای شاخص البرز مانند کاخ تاریخی ناصری شهرستانک و پل خاتون کرج در حال تکمیل است.

به گزارش ایرنا، "رحیم خاکی " روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی استان البرز که در مجموعه گردشگری سلامت این استان برگزار شد، افزود: تکمیل مرمت کاخ تاریخی ناصری در شهرستانک نقطه عطفی در گردشگری روستایی منطقه محسوب می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه مرمت کاخ ناصری بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تکمیل مرمت این بنای تاریخی و شکل گیری شبکه ای از زیرساخت های خرد و متوسط گردشگری در روستای شهرستانک می‌تواند به عنوان یک پدیده و نقطه عطفی در گردشگری روستایی استان باشد.

وی گفت: پروژه کاخ شهرستانک مشکلات زیادی از لحاظ زیرساختی داشت که با ورود استاندار البرز، پیگیری‌های مدیران استانی و مشارکت بهره بردار بخش خصوصی رویداد خوبی رقم خورد.

مدیرکل میراث فرهنگی : مرمت بناهای شاخص البرز در حال تکمیل است

خاکی با بیان اینکه حدود ۲۰ کارگاه مرمتی در استان فعال البرز است، اظهار کرد: مرمت کاخ تاریخی گچسر کرج پس از سال‌ها در حال انجام و تکمیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: پیشرفت مرمت پل خاتون کرج به بالای ۷۰ درصد رسیده و از نقطه بحران گذشته و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: عملیات مطالعات و مرمت قلعه صمصام البرز نیز شروع شده است.

خاکی با اشاره به اینکه کارگاه مرمت بقعه متبرکه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد امسال با بودجه ۵۰ میلیارد ریالی فعال شده است،گفت: مرمت و احیا گنبدخانه این بقعه بر اساس نقشه ثبتی تاریخی در حال انجام است و از محل اعتبارات سال ۱۴۰۳ حدود ۷۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است.

ضرورت کاهش موانع اداری

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به اینکه روند صدور موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری البرز از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی استان رشد خوبی داشته است، اظهار کرد: کاهش موانع اداری و کمک سایر ادارات خدمات رسان و استعلام دهنده از جمله آب، برق، گاز، راه، منابع طبیعی و امثال آن برای اجرایی شدن موافقت‌های اصولی طرح‌های گردشگری می‌تواند مشوق و انگیزه ای برای سرمایه گذاران باشد.

خاکی گفت : کندی سرعت صدور استعلام ها و مداخلات زیاد باعث کوچ سرمایه گذاران از استان می‌شود در حالی که سرمایه گذاری بخش خصوص نجات بخش حوزه اشتغال و اقتصاد پایدار در استان است.

وی بیان کرد: بسیاری از پروژه‌های گردشگری منتظر تخصیص وام‌های مصوب هستند که در این زمینه همکاری بانک‌های عامل بسیار موثر است.

خاکی ، دهکده گردشگری سلامت البرز را یکی از پروژه‌های خوب گردشگری استان دانست که به تکمیل زیرساخت‌ها کمک می‌کند و حمایت دستگاه‌های استانی را از چنین پروژه هایی ضروری دانست .

پیگیری انتقال مالکیت کاخ مروارید

وی با اشاره به اینکه در استان البرز پیگیری‌های جدی برای انتقال مالکیت کاخ‌ تاریخی مروارید در ازای زمین معوض وجود دارد، گفت: انتقال مالکیت این کاخ به میراث‌فرهنگی در ازای زمین معوض در سفر رییس جمهور شهید به تصویب رسید و ابلاغ معاون اول وقت رییس جمهور را نیز دریافت کرد اما متأسفانه با موانعی از سوی یکی از مدیران میانی وزارت راه و شهرسازی مواجه شده است که پیگیری‌ها ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha