۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85593956
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار البرز: کاربری کاخ تاریخی ناصری کرج تغییر نمی کند

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به اجرای یک طرح گردشگری در شهرستانک کرج اعلام کرد: کاربری کاخ تاریخی ناصری در این منطقه تغییر نمی کند و با ماهیت اصلی خود پذیرای گردشگران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مجتبی عبداللهی" روز چهارشنبه درنشست بازسازی کاخ تاریخی ناصری در روستای هدف گردشگری شهرستانک کرج ، افزود: بسیاری از کشورهای دنیا با ایجاد بناهای مصنوعی تاریخی و طبیعی به دنبال جذب گردشگران هستند و از این طریق نیز گردشگران را از سراسر جهان جذب می کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما و به ویژه استان البرز اماکن و بناهای تاریخی و طبیعی فراوانی وجود دارد که به واقع قدمت چند صد ساله دارند.

عبداللهی گفت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های مردمی در جهت حفظ و احیای بافت های تاریخی استان، ضرورت دارد؛ همچنین باید بسترهای حمایت از سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

وی افزود: کاخ ناصری در روستای شهرستانک نیز از جمله این موارد است که با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال توسط بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است.

استاندار البرز بیان کرد: جاده دسترسی به این کاخ و ارائه خدماتی همچون گازرسانی ، تامین برق و سایر زیرساخت ها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

در این نشست افزون بر بررسی اجرای طرح های برق رسانی و گازرسانی به کاخ تاریخی ناصری برای انجام طرح های آبخیزداری و مهار سیلاب در محدوده این بنای تاریخی و روستای شهرستانک تصمیم گیری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha