نماینده مجلس خبرگان: پیاده روی اربعین وحدت جهان اسلام را به رخ جهان کشیده است

ارومیه - ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: کنگره عظیم پیاده روی اربعین، وحدت جهان اسلام را به رخ جهانیان کشیده و با تبیین عظمت این انسجام، ظلم ستیزان و آزادیخواهان را متحدترمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بیاتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیاده روی اربعین در واقع تجدید بیعت با کربلا و امام حسین (ع) و درحقیقت نماد ایستادگی در برابر ظلم و پایبندی به آرمانهای ابا عبدالله الحسین (ع) است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حقیقت پیاده روی اربعین این مهم را نشان می دهد که ما به کربلا برمی گردیم تا ثابت کنیم از آرمان‌های خود عدول نخواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی افزود: در سالهای اخیر نه تنها مسلمانان و شیعیان بلکه غیر مسلمانان نیزبه پیاده روی اربعین پیوسته اند و هرسال بیشتر از سال قبل حضوری گسترده می بابند و عشق و ارادت خود را به سرور آزادگان جهان به نمایش می گذارند.

وی افزود: این مهم نشان می دهد پیام قیام امام حسین (ع) مربوط به تمام عصرها و نسل ها و قرن ها و مهمتر از همه تمامی آزادیخواهان و ظلم ستیزان است.

وی اضافه کرد: جمعیتی ۲۵ میلیونی درآرامشی بی نظیر به سمت کربلا حرکت می کنند و در واقع این مسیر، حلقه اتصال آنها به هم شده و دوستی و صمیمیت آنها را بیشتر و آنها را در برابر ستمگران زمان متحدتر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی افزود: پیاده روی اربعین درواقع کنگره وحدت جهان اسلام است و هرساله اتحاد و انسجام ملت های مظلوم و مسلمان را تقویت می کند.

رسانه های دشمن، انعکاس پیاده روی اربعین را ترویج آن می دانند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص سانسور حماسه پیاده روی اربعین از سوی رسانه های بیگانه و خودداری از انعکاس مطلوب آن گفت: در کشورهایی چون هند مراسم مذهبی مختلفی برگزار می می شود که توسط رسانه های جهان منعکس می شود اما هرجا و هرگاه مراسم و یا حرکت دینی را ببینند که پیام سیاسی دارد و موجب وحدت امت اسلام و ملت های مظلوم می شود از انعکاس آن خودداری می کنند.

وی افزود: رسانه های بیگانه براین باورند با انعکاس و پوشش پیاده روی اربعین به ترویج آن کمک می کنند بنابراین یا آن را کمرنگ کرده و یا به طور کلی از انعکاس آن خود داری می کنند.

نماینده مجلس خبرگان: پیاده روی اربعین وحدت جهان اسلام را به رخ جهان کشیده است

تمرچین پیرانشهر، تبلیغی بزرگ بر امن بودن ایران اسلامی

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین نقشه های بدخواهان این سرزمین را خنثی کرده و علاوه براین مهر باطلی بر تبلیغات منفی دشمنان زد.

وی افزود: میزبانی بی نظیر اقوام مختلف این استان، آرامش حاکم و تمهیدات اتخاذ شده درمرز و همیاری تمامی دستگاهها برای ارائه خدمات و تلاش شبانه روزی آنها،بر زائران اربعین حسینی نشان داد آنچه شنیده اند با آنچه دیده اند فرسخها فاصله دارد و اینجا آرامش و مهربانی حرف اول را می زند.

وی اضافه کرد: تمرچین در حقیقت تبلیغی بزرگ بر امن بودن ایران اسلامی و باطل بودن تبلیغات و گزارشات دشمنان این مرز و بوم است.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی افزود: این مرز هر زائر را به سفیری تبدیل می کند که امنیت و آرامش موجود در ایران را به گوش ملت های جهان و مردم کشورش می رساند و آنها را از توطئه های دشمنان این سرزمین آگاه می کند.

وی بیان کرد: چنانکه بسیاری از زائران خود اعتراف می کنند قبل از آمدن به ایران تصور دیگری از این کشور داشتیم به ما گفته بودند آنجا امنیت نیست و شما ربوده شده و آرامشی نخواهید داشت در حالیکه آنچه دیدیم برخلاف تبلیغات آنها بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: هراندازه فیلم بسازیم نمی تواند به اندازه حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین تاثیر گذار باشد بلکه قدرت این حماسه فراتر از هر فیلمی است.

نماینده مجلس خبرگان: پیاده روی اربعین وحدت جهان اسلام را به رخ جهان کشیده است

چندین برابر برای پیاده روی اربعین هزینه شود کم است

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی در خصوص انتقاد و خرده گیری برخی بر پیاده روی اربعین و صرف هزینه توسط مردم و دستگاههای مختلف برای استقبال از زائران اربعین حسینی گفت: هراندازه برای پیاده روی اربعین هزینه شود بازهم کم است در این راه باید بیش از اینها هزینه شود.

وی افزود: پیاده روی اربعین ثواب و اجری دارد که نمی توان تصور کرد و باید به این مهم واقف باشیم هزینه در این راه برکات اخروی بی پایانی به دنبال دارد و کسانیکه دراین راه هزینه می کنند در اجر آن سهیم می شوند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین هزینه کردن برای پیاده روی اربعین به پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی کمک کرده و وحدت امت اسلام را بیشتر و آزادگان و ظلم ستیزان جهان را باهم متحدتر می کند.

نماینده مجلس خبرگان: پیاده روی اربعین وحدت جهان اسلام را به رخ جهان کشیده است

به گزارش ایرنا، پیاده روی اربعین یا راهپیمایی اربعین هرساله در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود؛ این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق به‌طرف کربلا و با هدف زیارت اربعین انجام می‌شود و بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند و در طول مسیرهای راهپیمایی، جایگاه‌هایی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که موکب خوانده می‌شود.

در سال‌های اخیر، میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی شرکت کردند به‌نحوی که این رویداد، بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان عنوان شد و درباره تعداد حاضران در این راهپیمایی، آمارهایی بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون نفر بیان شده است.

گفته شده سنت پیاده‌روی در دوره شیخ انصاری (۱۲۱۴–۱۲۸۱ق) رایج بود و بسیاری از علما با پای پیاده به کربلا می‌رفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha