معاون استاندارخوزستان:بازگشت زائران اربعین از مرزشلمچه در کوتاه‌ترین زمان در حال انجام است

آبادان - ایرنا - معاون انتظامی و امنیتی استانداری خوزستان گفت: بازگشت زائران اربعین از مرزشلمچه بدون مشکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ولی الله حیاتی جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد:به منظور تسهیل در بازگشت زائران اربعین ایستگاه استراحت زائران تا تکیمل اتوبوس مقصد راه اندازی شده است.

وی افزود: همچنین مواکب اربعین حسینی با استقرار در محوطه ۱۷ هتکاری محل استقرار اتوبوس‌های شرکت مسافربری مشغول خدمت رسانی به زائران هستند و مشکلی در تامین آب و غذایی زائران در شلمچه وجود ندارد.

حیاتی گفت: ۲ رام قطار هر ۲ ساعت یکبار، زائران را از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه راه آهن خرمشهر منتقل می کنند و از مبدا خرمشهر نیز قطار تا عمق کشور برنامه ریزی شده است.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، علاوه بر مواکب مسیر خرمشهر محل‌های برای استراحت زائران در نظر گرفته شده تا زائران بعد از استراحت به سمت شهرهای خود حرکت کنند.

معاون انتظامی و امنیتی استانداری خوزستان با اشاره به عبور ۹۷۲ هزار و ۶۳۶ زائر ایرانی و ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ تبعه خارجی از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرزهای شلمچه و چذابه به عتبات عالیات عراق افزود: ۱۶۰ هزار و ۴۲۲ تردد زائر روز گذشته از این مرزها ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha