سفیر روسیه: امکان گسترش تنوع تسلیحات ارسالی آلمان به اوکراین وجود دارد

تهران- ایرنا- سرگئی نچایف سفیر روسیه در آلمان اعلام کرد که ممکن است برلین تنوع تسلیحات ارسالی خود به اوکراین را نسبت به گذشته گسترش داده و از جمله خودروهای زرهی جدیدتری به این کشور ارسال کند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در آلمان در مصاحبه با کانال تلویزیونی راشا ۲۴ با اشاره به اینکه شخصیت‌های جنگ‌ طلبی در دولت آلمان وجود دارند که به دنبال گسترش تنوع تسلیحات ارسالی از سوی این کشور به اوکراین هستند، گفت: من نمی‌توانم تضمین کنم که لیست تسلیحات و از جمله خودروهای زرهی ارائه شده از آلمان به اوکراین گسترش نخواهد یافت.

نچایف در ادامه با بیان اینکه مردم آلمان با تصمیم دولت این کشور مبنی بر تامین سلاح برای اوکراین مخالف هستند، اظهار کرد: به عقیده بسیاری از آلمانی‌ها، ارسال تسیلحات برای کی‌یف نه‌ تنها منجر به تشدید جنگ در اوکراین خواهد شد بلکه هزینه هنگفتی به بودجه دولت آلمان تحمیل خواهد کرد در حالی که این پول می‌تواند برای اهداف صلح‌آمیز استفاده شود.

این دیپلمات روس در ادامه با اشاره به مخالفت‌هایی که از سوی بسیاری از آلمانی‌ها و برخی از شخصیت‌های سیاسی این کشور بر سر ارسال سلاح‌های آلمانی به اوکراین وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مورد گسترش تنوع تسلیحات ارسالی آلمان به اوکراین هم به دلیل وجود همین مخالفت‌ها، بحث‌ها ادامه دارد و هنوز این امر قطعی نشده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha