دیدار روسای جمهور ازبکستان و آذربایجان و تاکید بر گسترش همکاری‌ها میان دو کشور

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با یکدیگر دیدار و درخصوص تعمیق و گسترش بیشتر مشارکت راهبردی و همکاری‌های میان دو کشور با یکدیگر گفت وگو کردند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، سرویس مطبوعاتی دفتر رئیس جمهور ازبکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به دعوت میرضیایف برای یک سفر رسمی ۲ روزه در روزهای ۲۲ و ۲۳ آگوست (یک و ۲ شهریور) به تاشکند سفر کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: میرضیایف در گفت وگو با همتای آذربایجانی خود با ابراز خرسندی عمیق از سفر علی اف به تاشکند، این سفر را یک رویداد تاریخی در توسعه روابط دوستانه چند صد ساله میان دو کشور دوست دانست.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور ازبکستان امضای معاهده‌ای برای افزایش مشارکت راهبردی و همکاری میان دو کشور را یکی از نتایج کلیدی این سفر عنوان کرد که مهر تائیدی بر تعهد قاطعانه هر دو طرف به توسعه روابط همه جانبه فی‌ مابین است.

این بیانیه می‌افزاید که در جریان این سفر اولین نشست شورای عالی بین دولتی ازبکستان و جمهوری آذربایجان نیز برگزار شد که قرار است به مکانیزمی موثر برای توسعه و اجرای پیشنهادهای جدید برای تعمیق روابط تاشکند و باکو تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha