۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85577008
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تولید هزار تن گیاه دارویی در همدان

۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۰
کد خبر: 85577008
تولید هزار تن گیاه دارویی در همدان

همدان - ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: برای اولین بار تولید گیاهان دارویی دیم در استان از مرز یک هزار تن گذشت.

رضا بهراملو روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: طرح جهش تولید گیاهان دارویی دیم از سال ۱۴۰۱ در استان همدان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سال اول طرح (۱۴۰۲-۱۴۰۱)، برنامه کشت هزار هکتار انواع گیاهان دارویی ابلاغ شده بود که در نهایت هزار و ۲۳۷ هکتار کشت و از این سطح، ۸۵۰ هکتار منجر به برداشت و ۶۹۲ تن محصول گیاهان دارویی تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: در این سال برای اولین بار در استان کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم توسط اتحادیه تعاونی روستایی استان با تخصیص کود شیمیایی و تامین بذر مورد نیاز اجرا شد.

وی یادآور شد: در سال دوم طرح (۱۴۰۳-۱۴۰۲) برنامه کشت هزار هکتار انواع گیاهان دارویی ابلاغ که در نهایت هزار و ۵۷۹ هکتار کشت و از این سطح، هزار و ۳۷۰ هکتار منجر به برداشت شد.

بهراملو با بیان اینکه کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم در استان برای اولین بار توسط بخش خصوصی انجام شد خاطرنشان کرد: مهمترین گیاهان دارویی کشت شده در این طرح شامل خاکشیر، گشنیز، موسیر، زیره، گلرنگ، سیاهدانه و کنگر است

همدان از گذشته های دور تاکنون به عنوان یکی از قطب های گیاهان دارویی مطرح بوده و آمارهای به دست آمده گویای این است که بیش از یک هزار و ۵۰۰ گونه دارویی، گیاهی و مرتعی در کوه ها، دشت ها، دامنه ها و ارتفاعات و سراب های این استان پراکنده اند که بیش از ۲۵ درصد از این گونه ها خاصیت خوراکی و دارویی دارند.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha