۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85577108
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۲ قطعه پرنده از متخلفان شکار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری کشف شد

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از کشف و ضبط ۳۲ قطعه پرنده آسیب پذیر "زرده پر" از متخلفان شکار غیر مجاز در شهرستان اردل خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، سعید یوسف‌پور روز شنبه با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردل هنگام گشت و کنترل شبانه موفق به کشف و ضبط ۳۲ قطعه پرنده زرده پر به همراه یک قبضه اسلحه دوربین دار از متخلفان شدند.

به گفته وی، متخلفان پس از دستگیری به همراه مکشوفات برای طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با تقدیر و تشکر از ماموران نیروی انتظامی، پلیس ۱۱۰، همیاران و دوستداران محیط زیست شهر اردل، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی از طریق سامانه ۱۵۴۰ به صورت تلفنی گزارش دهند تا از بروز آن پیشگیری شود.

به گزارش ایرنا، زردپره سینه‌زرد (نام علمی: Emberiza aureola) یک گونه آسیب‌پذیر از گروه زردپره‌ها در تیرهٔ زردپرگان در راستهٔ گنجشک‌سانان است.

این پرنده در اروپا و آسیا زندگی می‌کند و پرنده کوچنده است و در زمستان به جنوب شرق آسیا، هند، و جنوب چین می‌رود و در سیبری فراوان است و در اروپا به صورت سرگردان دیده می‌شود.

این پرنده در غرب ایران نیز یافت می‌شود و زیستگاه زرد پره سینه‌زرد در مناطق باز دارای درخت و بوته است و اغلب نزدیک آب به سر می‌برد، آشیانه‌اش را روی زمین می‌سازد و ۴ تا ۶ تخم می‌گذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha