۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85566931
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان غیرمجاز پرنده در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرنده در شهرستان‌های کیار و اردل خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان، سعید یوسف‌پور روز سه‌شنبه با اعلام این خبر از کشف و ضبط ۱۵۰ قطعه پرنده " زرده پر" از متخلفان شکار غیرمجاز پرنده توسط ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان کیار خبر داد و افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان کیار در هنگام گشت و کنترل شبانه در منطقه حفاظت شده سبزکوه (محیط‌بانی چهارطاق حیدرآباد) واقع در شهرستان کیار متخلفان را شناسایی کردند.

به گفته وی، متخلفان شکار پرنده پس از دستگیری برای طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی گفت: زرده پره از خانواده پرندگانی هستند دانه‌خوار و به اندازه گنجشک با منقار کوتاه که بیشتر در فضای باز دیده می‌شوند،در بعضی گونه‌ها، خارج از فصل زاد و ولد به طور دسته جمعی دیده می‌شوند و بیشتر گونه‌های این خانواده از مناطق مسکونی دوری می‌کنند جنس نر و ماده آنها بیشتر هم شکل نیست و روی درخت‌ها، بوته‌ها، زمین یا در شکاف‌ها لانه می‌سازند.

متخلفان زنده‌گیری پرنده در شهرستان اردل دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری متخلفان زنده‌گیری سهره طلایی توسط ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردل خبر داد و گفت: ماموران این یگان در پی گشت و کنترل، متخلفان زنده‌گیری پرندگان وحشی را دستگیر کردند.

به گفته یوسف‌پور، این متخلفان با حضور در زیستگاه پرندگان ۲ قطعه سهره طلایی را زنده‌گیری کرده بودند که یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اردل با هوشیاری و دقت لازم متخلفان را دستگیر و تحویل مراجع قضایی و انتظامی دادند و از این متخلفان، تعدادی قفس و سایر ادوات شکار نیز کشف و ضبط شد.

یوسف‌پور گفت: هرگونه زنده‌گیری پرندگان به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید تخلف بوده و با متخلفان برابر قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

به گفته وی، پرندگان با دستور مقام قضایی، توسط محیط بانان در زیستگاه خود رهاسازی شدند.

یوسف پور افزود: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید مراتب را از طریق شماره تلفن های ۱۵۴۰ و ۳۲۲۲۳۵۷۲ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری هشت منطقه چهارگانه تحت مدیریت شامل یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش شیرستان و پنج منطقه حفاظت‌شده شیدا قیصری، زیست سبزکوه وتنگ صیاد و هلن به مساحت بیش از ۱۹۰ هزار هکتار است، که حدود ۱۲ درصد مساحت استان است و سه منطقه شکار ممنوع شامل تالاب گندمان و چغاخور و منطقه شکار ممنوع خداآفرین با مساحت ۵۲ هزار هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha