۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85577273
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: نگران افزایش نفرت پراکنی و بیگانه ستیزی در انگلیس هستیم

تهران-ایرنا- رویترز نوشت، کمیته «حذف تبعیض های نژادی سازمان ملل» با اعلام نگرانی از افزایش نفرت پراکنی و بیگانه ستیزی در انگلیس، خواستار کاهش چنین روندی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، این خبرگزاری افزود: کمیته «حذف تبعیض های نژادی سازمان ملل» بعد از بررسی سوابق انگلیس در یک گزارش مطبوعاتی اعلام کرد که این کمیته نگران ادامه و در مواردی افزایش جنایات ناشی از تنفر، لفاظی های بیگانه ستیزانه و نیز نفرت پراکنی در این کشور است.

در گزارش سازمان ملل، به اظهارات نژادپراستانه و بیگانه ستیزانه از سوی سیاستمداران و شخصیت های مردمی در این کشور اشاره شده است.

کمیته سازمان ملل در گزارش خود از اشاره به اسامی سیاستمداران و یا رسانه هایی که در اشاعه نفرت نقش دارند، نکرده است، اما یون کوت (Gün Kut) عضو این کمیته به خبرنگاران گفت ارتباط مستقیمی بین سخنان ناشی از بیگانه ستیزی و خشونت های نژادی در انگلیس وجود دارد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: نگرانی واضحی درباره اظهارات ناشی از نفرت از سوی مقامات کلیدی در انگلیس وجود دارد.

کمیته مذکور که هر چند سال یک بار سوابق همه کشورها را بررسی می کند همچنین به نگرانی ها درباره نژادپرستی نهادینه شده در پلیس و دستگاه قضایی انگلیس اشاره کرد و ازمقامات این کشور خواست ساز وکاری را برای تحقیقات درباره شکایت های مربوطه ایجاد کنند.

به نوشته رویترز دولت انگلیس بعد از انتشار این گزارش از واکنش فوری به آن خودداری کرد.

کمیته سازمان ملل اعلام کرد «گزارش های معتبر زیادی» از اظهارات نژادپرستانه مقامات وجود دارد که تردیدها را درباره جدیت این موضع در انگلیس تشدید می کند.

اعضای این کمیته به ویژه درباره تعداد بالای بازرسی های مقامات پلیس از کودکان به ویژه آفریقایی تبارها و افزایش حضور پلیس در مدارس با نسبت بالای کودکان اقلیت قومی ابراز نگرانی کردند.

این گزارش توصیه می کند که دولت انگلیس باید برای رسیدگی به اقدامات پلیس در مدارس دارای نسبت بالای دانش آموزان اقلیت قومی اقدام کند و قوانین و سایر اقدامات را برای ممنوعیت بازرسی از این کودکان اتخاذ و تقویت کند.

سازمان ملل اقدامات نژادپرستانه مکرر، خشونت و سخنان نفرت انگیز علیه اقلیت های قومی و مذهبی، مهاجران، پناهندگان را توسط راست افراطی و نژادپرستان برتری طلب نگران کننده توصیف کرد.

به دنبال انتشار گزارش های نادرست در فضای مجازی درباره حمله یک مظنون مهاجر به دختر بچه ها، اعتراضات گسترده مخالفان مهاجرت از سوی راست افراطی به بروز ناآرامی های شدید در این کشور در تابستان امسال منجر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha