دلدادگی عشاق اربعین از بجنورد تا کربلا

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۴۸
کد خبر: 85577365
دلدادگی عشاق اربعین از بجنورد تا کربلا

بجنورد-ایرنا- اربعین آمد و عشاق اباعبدالله الحسین پس از روزها پیاده‌روی در حرم ارباب دلدادگی می‌کنند، کوله باری از عشق بر دست و بر دل دلداگان جا مانده است. 

به گزارش ایرنا، امروز اربعین است و او کوله باری از اردات و عشق بر دوش دارد، پای دلش زودتر از پای جسمش به حرم یار راه یافته، از این عمود تا آن عمود بی تاب بود و دلش در آسمان ضریحش پر می کشید تا امروز به دلدار رسید.

این روزها عطر اربعین حسینی(ع) در فضا پیچیده، کربلای معلی این روزها حال و هوایی دیگر را به خود شاهد است، جان و تن شیفتگان حسینی پر از شور شده، لبیک "یا حسین(ع)" ورد زبان و ضریح و پر از نور، در برابر چشمان عشاق عشوه می کند.

بیستم صفر همزمان با اربعین حسینی، زائرین از شهرها و کشورهای مختلف به عراق عزیمت می کنند، هر کسی مسیری را برای پیاده روی انتخاب کرده و با پای پیاده خود را به کربلا رسانده تا ثوابی از «مشایة» ببرد.

در میان این همه دلدادگی، شیفتگی خادمان اربعین اما حال و هوای دیگری دارد، هر کس به نوبه خود تلاش کرد تا در خدمات رسانی به زائران اربعین، سهمی داشته باشد، موکب ها که قدم به قدم در مسیر نجف تا کربلا دایر شده گوی سبقت را در خدمات رسانی از هم ربودند.

شور و شوق ایرانیان برای حضور در این بزرگترین اجتماع بشری به دلیل عشق و ارادت بی شائبه به سید و سالار شهیدان، هر ساله رو به افزایش است و بالطبع برنامه ریزی ها برای تسهیل امور امری ضروری است.

نهادهای مختلف نیز با بسیج توان خود، تلاش کردند تا خدمات رسانی به زائران اربعین با بهترین نحو انجام شود.

دلدادگی عشاق اربعین از بجنورد تا کربلا

بهره مندی ۳۲ هزار زائر از خدمات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در این باره گفت: بیش از ۳۲ هزار نفر از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در کشور عراق از خدمات درمانی این جمعیت بهره مند شدند.

ابوالفضل محبان اظهار کرد: این جمعیت در ۲ درمانگاه شامل درمانگاه الیسر شهر کربلا و نیز درمانگاه عمود ۷۴۳ مسیر نجف به کربلا به زائران خدمات رسانی کرد.

وی افزود: خدمات رسانی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تا روز اربعین ادامه دارد.

بازگشت بیش از هزار زائر اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از بازگشت بیش از یکهزار زائر اربعین حسینی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان طی اجرای طرح اربعین خبر داد.

محمد مشتری گفت: یکهزار و ۲۷۱ زائر اربعین حسینی به وسیله ۵۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی به استان بازگشتند.

وی افزود: سه هزار و ۲۶۱ زائر اربعین به وسیله ۱۲۸ دستگاه ناوگان از شهرستان های مختلف عازم عتبات عالیات شدند.

وی اظهار کرد: تیم اعزامی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تا هفتم ماه جاری برای راهنمایی زائران و تسهیل بازگشت آنان در پایانه برکت حضور دارند.

مشتری ادامه داد: ناوگان مورد نیاز زائران اربعین در پایانه برکت مهیاست و به محض تکمیل ظرفیت، زوار به استان بازمی گردند.

دلدادگی عشاق اربعین از بجنورد تا کربلا

عملکرد دستگاه‌ها زیر ذره‌بین دیوان محاسبات

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی نیز گفت: وظایف و عملکرد دستگاه‌ها در حوزه خدمات رسانی به زائران اربعین در استان مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که قصوری در این زمینه وجود داشته باشد رسیدگی و گزارش آن به مردم داده می‌شود.

مهدی زهرابی با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه همایش جهانی اربعین اظهار کرد: تمام دستگاه‌های استانی که در این زمینه به عنوان ستاد اربعین استان وظیفه بر عهده دارند باید به همه تعهدات و وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

وی افزود: موضوع اربعین در اولویت رسیدگی و بررسی‌های فنی و موردی دیوان محاسبات قرار گرفته و خدمت رسانی مطلوب به زائران از مهمترین اولویت‌های این نهاد نظارتی است.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که مردم در گزارشات مردمی و و دیدارهای حضوری با حسابرسان و کارشناسان دیوان محاسبات مطرح می‌کنند موضوع زیرساخت‌های حمل و نقل در استان خراسان شمالی است که ما نیز به صورت ویژه‌ای موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

وی تصریح کرد: بر اساس قوانین بودجه سنواتی کشور، اعتباراتی که در حوزه حمل و نقل به استان در قالب‌های ملی ابلاغی و یا استانی تزریق شده است باید در راستای رسیدن به اهداف قانونگذار مورد هزینه قرار گرفته باشد و در غیر این صورت موضوع به عنوان تخلف بررسی و رسیدگی‌های لازم انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا جابر ابن عبدالله انصاری ، اولین زائر حرم امام حسین (ع) بود او از مدینه تا کربلا را پیاده سفر کرد و روز بیست صفر به کربلا رسید و از همان روزگار به بعد همه عاشقان اباعبدالله، از تمام نقاط در سوگ مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش این مسیر را پیاده طی می کنند و خود را بیستم ماه صفر برای عرض ارادت، به کربلا می رسانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha