مراسم جاماندگان اربعین در جزیره هرمز برگزار شد + فیلم‌

بندرعباس - ایرنا - همزمان با چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش، مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در جزیره هرمز به علت گرمای شدید و طبق روال سال های گذشته، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا طی شامگاه شنبه(یک شب قبل از روز اربعین) برگزار شد.

بخشدار جزیره هرمز در این زمینه گفت: سوگواران حسینی این جزیره که سعادت حضور در مراسم پیاده روی اربعین به کربلا را نداشتند امشب در اجتماعی عظیم از زیارتگاه خضر نبی(ع) تا مسجد امیرالمومنین(مولا) پیاده روی کردند و به سینه زنی و تعزیه خوانی سنتی در طول مسیر پرداختند.

محمد بنده در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) در این مراسم که با وجود هوای نسبت گرم و شرجی برگزار شد، با سردادن شعار لبیک یا حسین، از مولای خود عاجزانه و با دلی سوخته خواستند تا توفیق حضور در پیاده روی عظیم اربعین سال آینده را نصیب آنان کند.

وی بیان کرد: در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در جزیره هرمز، ۴۵ موکب برپا شد و به زائران و عاشقان ثارالله در این همایش بزرگ معنوی با پخش آب، شربت و شیرینی، خرما، شکلات و شیر از عزاداران پذیرایی کردند.

بخشدار جزیره هرمز یادآور شد: از این تعداد ۳۰ موکب از میدان بسیج تا مسجد امیرالمومنین(ع) هرمز به شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین خدمت رسانی کردند.

وی شعار مراسم اربعین امسال را «لشکر حسین لشکر قدس» عنوان و ابراز کرد: آیین جاماندگان اربعین شهر هرمز حدود سه سال است که توسط جمعی از جوانان مسجدی این جزیره اجرا می‌شود.

بنده گفت: همچنین فردا یکشنبه همزمان با روز اربعین حسینی نیز عزاداری سنتی در جزیره هرمز برپا و بخش هایی از این مراسم معنوی نیز به صورت مستقیم از شبکه استانی خلیج فارس پخش می شود.

همچنین طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، همایش پیاده روی اربعین حسینی فردا یکشنبه در ۱۴ نقطه استان هرمزگان همراه با حضور خیل عظیم دلدادگان اهل بیت (ع) برگزار می شود؛ این مراسم در شهر بندرعباس نیز ساعت ۱۷ عصر فردا از محل آستانه امامزاده سیدمظفر(ع) تا مسجد جامع برگزار می‌شود.

«جزیره هرمز که تنگه هرمز برگرفته از نام این جزیره است، دلیرمردان بزرگی در طول تاریخ تاکنون پرورانده و شهدای زیادی در راه حفظ کیان این منطقه تقدیم شده که اکنون به سمت یک جزیره درحال توسعه با محوریت گردشگری پیش می‌رود.

هرمز در میان زمین‌شناسان به بهشت زمین‌ شناسی مشهور است، جزیره‌ای بیضی‌ شکل و گنبدی نمکی در خلیج‌فارس به مساحت ۴۲ کیلومترمربع و در ۱۶ کیلومتری بندرعباس که با حدود هفت هزار نفر جمعیت همواره در طول تاریخ به علت موقعیت استراتژیک دارای اهمیت راهبردی و بازرگانی بوده و هر سال در ایام سفرهای نوروزی پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران از سراسر کشور است.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha