تردد زائران از مرز خسروی به بیش از ۷۷۱هزار نفر رسید

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از اول ماه صفر تا روز گذشته (سوم شهریورماه) ۷۷۱ هزار و ۱۹۲ زائر از این پایانه مرزی برای عزیمت به کربلای معلی و عتبات عالیات تردد کردند.

سید شهرام کهریزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) افزود: از مجموع ترددهای انجام شده از مرز رسمی خسروی از اول تا پایان روز نوزدهم ماه صفر ۴۹ هزار و ۸۴۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته (سوم شهریورماه) انجام شده است.

وی اظهار کرد: روز گذشته سوم شهریور ماه در مجموع ۲هزار و ۳۹۷زائر ایرانی و ۳۷۵ مسافر خارجی پایانه مزری خسروی را برای خروج از کشور و عزیمت به کشور عراق انتخاب کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته با پیک بازگشت زائران در پایانه مرزی خسروی ۴۶هزار و ۸۰۱ زائر به کشورمان بازگشتند و در همین مدت ۲۷۳ مسافر خارجی نیز از طریق همین مرز وارد کشور شدند.

کهریزی با بیان اینکه زائرانی که در عراق هستند هرچه سریع تر به کشورمان برگردند، گفت: زیرساخت های این پایانه مرزی برای تردد زائران به کشورمان آماده است و هیچ مشکلی جابجایی و حمل و نقل زائران وجود ندارد ‌و آماده‌باش راهداری تا پایان موج بازگشت زوار ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha