۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85578032
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۵ روستا و ۲۷ واحد صنعتی گیلان گازرسانی شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: عملیات گازرسانی به‌ ۲۵ روستا و همچنین ۲۷ واحد صنعتی این استان در هفته دولت بهره برداری شد.

عیسی جمال نیکویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای برخورداری این ۲۵ روستا از گاز طبیعی ۲ هزار و ۲۴۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۱ روستا در شهرستان تالش، ۶ مورد در حوزه شهرستان رودبار، پنج روستا در سیاهکل، یک روستا در بندرآستارا، یک مورد هم در املش و یک روستا در شهرستان شفت می باشد که با بهره برداری از این طرح ها در مجموع یک هزار و ۸۱۸ خانوار روستایی دیگر در گیلان از گاز طبیعی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: پیش از این ۲ هزار و ۱۸۱ روستا معادل ۹۷.۷ درصد از روستاهای گیلان از گاز طبیعی برخودار بودند که اکنون تعداد روستاهای گازدار گیلان به ۲ هزار و ۲۰۶ روستا افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان اضافه کرد: همچنین طی هفته دولت امسال ۲۷ واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۹۱ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال از گاز برخوردار می شوند تا تعداد واحدهای صنعتی گازدار استان به ۶ هزار و ۸۰۹ واحد افزایش یابد.

وی با اشاره به ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش شهری گیلان بیان کرد: همه شهرهای استان به جز شهرک تاریخی ماسوله(به دلیل وجود بافت تاریخی) از گاز طبیعی بهره‌مندند که بر این اساس ۹۹.۹۷ درصد مناطق شهری استان گازدار هستند.

جمال نیکویی اظهار کرد: با توجه به پروژه‌های گازرسانی‌های انجام شده در هفته دولت، تعداد مشترکین گاز گیلان به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۳۴ مشترک رسیده که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۱۶۵ هزار مشترک خانگی، ۱۰۷ هزار و ۵۹۴ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۸۰۹ مشترک صنعتی، همچنین ۹ نیروگاه و ۹۵ ایستگاه سی ان جی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha