۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85569151
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال پاداش صرفه جویی گاز به مشترکان گیلان برگشت داده شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه ۸۱۰ هزار مشترک استان مصرف گاز را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دادند، گفت: هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال پاداش صرفه جویی به این مشترکان برگشت داده شد.

به گزارش ایرنا، عیسی جمال نیکویی روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار کرد: این مشترکان باعث ۱۸۱ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف گاز شدند که هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال پاداش صرفه جویی به این مشترکان برگشت داده شد.

وی افزود: البته یکی از دلایل این صرفه جویی مناسب، اطلاع رسانی مناسب اصحاب رسانه گیلان بود و انتظار داریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد؛ زیرا مصرف گاز در کشور ما به دلیل زیرساختهای نامناسب زیاد و به میزان کشورهایی است که چند برابر ما جمعیت دارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید درست و بهینه مصرف کردن عامل های انرژی به خصوص گاز را در جامعه بیش از پیش ترویج کنیم و با فرهنگ سازی مناسب هر ساله شاهد کاهش مصرف گاز در گیلان و همچنین در اقصی نقاط کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت گازرسانی گیلان مناسب است و طی سال گذشته در تحقق اهداف محوله خوب عمل کردیم و ۹۷ درصد از بودجه تخصیصی را جذب کردیم .

جمال نیکویی به گازرسانی به روستاهای فاقد گاز در گیلان نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک ۹۷.۴ درصد از روستاهای استان گیلان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و طی ۱۸ ماه اخیر نیز عملیات گازرسانی به ۱۵۸ روستا را آغاز کردیم که تاکنون عملیات گازرسانی به تعدادی از این روستاها خاتمه یافته و تعداد دیگری از روستاها نیز طی هفته دولت اتمام می یابد و تا پایان سال نیز همه این روستاها از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه به گازرسانی به استان سیستان بلوچستان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت گازرسانی گیلان مناسب است، به عنوان استان معین انتخاب شدیم و عملیات گازرسانی به پنج شهر استان سیستان و بلوچستان را برعهده گرفتیم که با توجه به شرایط سخت آب و هوایی، خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و به زودی نیز هر پنج شهر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایرنا، تعداد مشترکان گاز گیلان به بیش از یک میلیون و ۲۵۶ هزار مشترک رسیده که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۱۲۰ مشترک خانگی، ۱۰۴ هزار و ۱۱۸ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۶۶۵ مشترک صنعتی همچنین هشت نیروگاه و ۹۵ ایستگاه سی ان جی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha