۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۴۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85578544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجموعه سپاه با ۷۷ ایستگاه صلواتی خادم زائران مرز مهران بود

ایلام- ایرنا - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: ۷۷ ایستگاه صلواتی شامل ۷۲ ایستگاه استانی و پنج موکب از سایر رده‌های کشوری سپاه با استقرار در مهران به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید صادق حسینی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: سپاه همچون سنوات گذشته برابر ابلاغ فرمانده کل سپاه پاسداران و رده های مختلف بسیج در حوزه های امنیت و خدمات ورود کرد و در این راستا اقدامات برجسته ای را انجام داد.

وی افزود: در ایستگاه های صلواتی مرتبط با سپاه بیش از یک میلیون پرس غذا، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بطری آب معدنی و هشت هزار و ۶۰۰ قالب یخ توزیع شد که این عملکرد حاصل همدلی و هماهنگی همه مجموعه سپاه و بسیج است.

حسینی تصریح کرد: در حوزه لجستیکی و آمادی سپاه با ۶ دستگاه استریک یخچالی آب خنک زائران را تأمین کرده و همچنین با توجه به بازگشت زوار ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و ۲۱۰ دستگاه از ناوگان سپاه برای جابجایی آنها و جلوگیری از ازدحام احتمالی در مرز مهران و پایانه برکت اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان نیز سپاه با راه‌اندازی یک باب بیمارستان سیار و مجهز با ۱۲۸ تخت‌خواب با امکانات اتاق عمل، داروخانه، سونوگرافی و سایر اقدامات پزشکی و پیراپزشکی در خدمت زائران بود که تا امروز ارزش خدمات ارائه شده به ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر بیش از ۳۹ میلیارد ریال برآورده شده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام تاکید کرد: ۱۰ هزار و ۹۹۸ نفر روز از نیروهای وابسته به سپاه و بسیج از دهم صفر تا امروز خدمت رسان زائران اربعین بوده اند و این روند تا پایان موج برگشت زائران ادامه دارد.

وی افزود: امنیت پایدار و ایجاد آرامش برای همه دست اندرکاران اربعین و زائران حاصل تلاش و نگاه تیزبین نیروهای حوزه امنیت است که هیچگاه دیده نمی شوند اما در سایه خدمات آنها، زائران با امنیت و آرامش تردد می کنند.

حسینی یادآور شد: در بخش امنیت همه نیروها در ستاد سپاه و تیپ امیرالمؤمنین (ع) و نواحی بکارگیری شدند و در سایه امنیت پایدار، خدمات رسانی به زائران انجام گرفت و آنها با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی، اقدامات وسیعی را جهت تامین امنیت زوار انجام دادند.

مجموعه سپاه با ۷۷ ایستگاه صلواتی خادم زائران مرز مهران بود


فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: صبوری و مهمان نوازی مردم انقلابی و مذهبی شهر کوچک مهران که پذیرای بیش از ۲ میلیون زائر در رفت و برگشت بوده اند، ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی در مورد حضور خبرنگاران و رسانه ها در کنگره بزرگ اربعین هم تصریح کرد: رسانه های استان هر آنچه که در این مدت اتفاق افتاد را به زیبایی منعکس کردند و بخشی از زیبایی این رویداد حاصل کار خبرنگاران در انتشار اخبار و تصاویر مربوط به اربعین است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کرده‌اند.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی تردد زائران اربعین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha