۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85578617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام در شهرستان سلسله

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۹
کد خبر: 85578617
آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام در شهرستان سلسله

خرم آباد - ایرنا - مسوول دامپزشکی سلسله گفت: مرحله نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی جمعیت دام‌های سبک و سنگین در این شهرستان آغاز شد.

مهرداد دولتشاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح به مدت ۶۰ روز کاری در شهرستان اجرا خواهد شد و انتظار می رود ۹۵ درصد جمعیت دام های سنگین و ۹۰ درصد از دام های سبک علیه این بیماری واکسینه و از مقاومت لازم برخوردار شوند.

به گفته وی حدود پنج هزار راس دام سنگین و ۲۲۰هزار راس دام سبک در سلسله وجود دارد و اجرای طرح مذکور برای واکسیناسیون این دام ها به صورت رایگان توسط تیم های بخش دولتی و خصوصی انجام می گیرد.

دولتشاه تب برفکی را یک بیماری ویروسی حاد و واگیردار عنوان کرد که باعث ایجاد خسارت اقتصادی و کاهش تولید شیر و گوشت دام می شود.

وی افزود: بهره برداران و دامداران جهت پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی، باید علاوه بر واکسیناسیون دام نسبت به رعایت نکات بهداشتی و امنیت زیستی شامل جلوگیری از تردد افراد متفرقه به دامداری، ضد عفونی دامداری، اخذ مجوز دامپزشکی برای خرید هر نوع دام و انجام قرنطینه اقدام کنند.

وی از تمامی دامداران تقاضا کرد نهایت همکاری را با نیروهای دامپزشکی جهت تزریق به موقع و پوشش حداکثری واکسیناسیون در شهرستان داشته باشند.

تب برفکی با تب و زخم های تاول مانند در زبان و لب ها، در دهان، روی پستانک ها و بین سم ها مشخص و عفونت موجب بی میلی حیوان مبتلا، به غذا خوردن یا حرکت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha