فرماندار قشم: هفت طرح در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

قشم - ایرنا - فرماندار قشم گفت: هفت طرح سرمایه‌گذاری، زیرساختی و عمرانی در هفته دولت امسال در این شهرستان مرزی به بهره برداری می‌رسد.

محمد محمدحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت ۲ طرح برق رسانی، یک طرح شیلاتی، ۲ طرح شهرداری و ۲ طرح دهیاری با اعتبار هفت هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال در شهرستان قشم افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این هفت طرح شامل افتتاح پروژه های شبکه توزیع برق و پست زمینی ۲۳۰ کیلو ولت از سوی شرکت های توزیع برق قشم و برق منطقه ای استان هرمزگان، پرورش ماهی در قفس توسط شیلات، احداث پل و جدول گذاری از سوی دهیاری روستای سلخ، ایجاد زیرساخت گردشگری توسط دهیاری دوربنی و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد و افتتاح پارک لاله و دیوار حائل دفع آب های سطحی محله زیرانگی از سوی شهرداری قشم است.

در تقویم کشور، دوم تا هشتم شهریور ماه هفته دولت نامگذاری شد که علاوه بر این گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم از دیگر عناوین این هفته است.

علاوه بر افتتاح و اجرای طرح‌های عمرانی در سطح روستاها و شهرهای کشور، برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان دولت و ترور، تجلیل از کارمندان نمونه بخش‌های فرهنگی این هفته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha