آخرین وضعیت جست‌وجوی کوهنورد گمشده در دماوند

ساری- ایرنا- روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به بیان گمشدگی چهار کوهنورد اهل آذربایجان شرقی در قله دماوند گفت: با گذشت چند روز از اعلام این حادثه، نجاتگران هلال‌احمر برای نجات آنان در بلندی‌های «یال داغ» ضلع غربی قله دماوند تلاش می‌کنند و تاکنون سه نفر از کوهنوردان پیدا شده و یک نفر دیگر همچنان ناپدید است.

به گزارش ایرنا، ۲۸ مرداد گزارشی مبنی بر گم شدن چهار کوهنورد در قله دماوند از سوی قرارگاه فدراسیون کوهنوردی پلور اعلام شد که بلافاصله یک گروه واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان مازندران، گروه عملیاتی از پایگاه کوهستان «رینه» آمل و یک تیم پشتیبان از شعبه شهرستان آمل به محل اعزام شدند.

نجاتگران پس از ۲ روز عملیات جست‌وجو و نجات، سه نفر از کوهنوردان را در بلندی چهار هزار متری دماوند پیدا کردند و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی آنان را به محل امن انتقال دادند و عملیات جست‌وجوی کوهنورد چهارم همچنان ادامه دارد.

امروز دوشنبه گروه های امداد کوهستان و پیشتیبان از آمل با به کارگیری یک دستگاه پهپاد در ساعت ۶ صبح به سمت ضلع شمال غربی قله دماوند(یال داغ) حرکت کردند و پس از رسیدن به محل، طبق برنامه ریزی نقاط مشکوک، یخچال ها و زیر حفره ها را بررسی کردند، اما تاکنون اثری از کوهنورد گم شده یافت نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha