عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در پنجم شهریور به عرضه دارو ازطریق سکوهای اینترنتی، بهره‌مندی ۴۲هزار نفر ازخدمات هلال احمر در اربعین،پرداخت پاداش پایان خدمت وکسورات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته،رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران،صرف بیشترین بودجه‌ سلامت برای دیابت،انتقاد رئیس دیوان عالی از افزایش پرونده‌های خانواده،غذاهای فرآوری شده تهدید جهانی سلامت، پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

رئیس قوه قضاییه: با حفظ حریم و مقررات در کنار دولت چهاردهم خواهیم بود

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه با حفظ حریم و مقررات در کنار دولت چهاردهم خواهیم بود، گفت: بدون اینکه در کار دولت دخالت کنیم در کنار دولت هستیم و کمک می‌کنیم تا مسائل به نحو بهتری پیش برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که امسال نیز همچون سالیان گذشته و حتی باشکوه‌تر و پرمحتواتر از قبل، «حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا» به معنای واقعی کلمه، در اربعین حسینی تحقق یافت.

محسنی اژه‌ای افزود: در این رابطه باید کمال تشکر و قدردانی را از مردم و دولت عراق به سبب مهمان‌نوازی مطلوب‌ همچنین تأمین امنیت زوار اربعین داشته باشیم. از سویی دیگر از دست‌اندرکارانی که در داخل کشور، تمهیدات برپایی باشکوه مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین را فراهم آوردند نیز قدردانی می‌کنیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

غذاهای فرآوری شده تهدید جهانی سلامت افراد؛ از چاقی تا افسردگی

کارشناس تغذیه دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروزه در سبد غذایی تمامی افراد غذاهای فرآوری شده و فوق فرآوری شده جای خود را باز کرده‌اند که تهدیدی برای سلامتی مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود.

این روزها غذاهای فرآوری شده سروصدای زیادی پیدا کرده‌اند. غذاهای فرآوری شده مقصر همه چیز هستند، از افزایش خطر ابتلا به چاقی و بیماری قلبی گرفته تا سرطان و دیابت نوع ۲، و همچنین انواع دیگر اثرات مضر برای سلامتی. اما آیا واقعاً این مقام شرور شایسته است؟

موضوع پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، زیرا تعریف رسمی از غذاهای فرآوری شده وجود ندارد. آنها در طیفی گسترده ای قرار دارند که از مواد حداقل فرآوری شده مانند کنسرو تا فرآوری شده همچون چیپس نمکی، هات داگ و حتی محصولات پخته شده بسته بندی شده را در بر می گیرد..ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

انتقاد رئیس دیوان عالی کشور از افزایش پرونده‌های خانواده

رئیس دیوان عالی کشور با تأکید بر رسیدگی با دقت به پرونده‌های حوزه خانواده، گفت: افزایش آمار پرونده‌های وارده در این حوزه مناسب نیست و باید در این زمینه آسیب‌شناسی لازم انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در نشست ساماندهی محاکم خانواده افزود: باید ضمن رفع اشکالات در رسیدگی به پرونده‌های خانواده به خصوص طلاق و به ویژه در محاکم تجدیدنظر و دیوان عالی کشور؛ تا حد ممکن با تشکیل جلسه، اظهارات طرفین شنیده شود.

عبدالحمید مرتضوی معاون نظارت دیوان عالی کشور نیز در این نشست گفت: خانواده اساسی‌ترین پایه و نهاد و اصول جامعه است و اگر خانواده مستحکم باشد جامعه مستحکم خواهیم داشت و در این میان وظیفه اصلی قوه قضاییه رسیدگی سریع، دقیق و منطبق با عدالت به امور مردم است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

بهره‌مندی بیش از ۴۲هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر در اربعین

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به بهرمندی بیش از ۴۲ هزار نفر از خدمات امدادونجات در پوشش امدادی به زائران اربعین حسینی از انجام ۱۰۱ عملیات ترافیکی خبر داد.

بابک محمودی درباره امدادرسانی تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر به زائران اربعین حسینی در قرارگاه های مرزی کشور افزود: ۴۲ هزارو ۲۲۶نفر از 15 مرداد تا امروز دوشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۳، از خدمات امدادی هلال‌ احمر بهرمند شدند.

وی افزود: در این مدت ۳۴۳ نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت بودند که ۳۱۰ نفر بیمار پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند همچنین ۳۴ نفر فوتی از عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و در این بین ۳۴ نفر نیز در سوانح ترافیکی مصدوم شدند که از این تعداد، ۲۴نفر مصدوم و ۱۰نفر جان‌باختگان با استفاده از تجهیزات ست نجات رها سازی شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی از اواخر شهریورماه

سخنگوی سازمان غذا و دارو از اجرای آزمایشی طرح «حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی» در اواخر شهریور ماه خبر داد.

سجاد اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با اشاره به این که دستگاه‌های دخیل در سکوهای اینترنتی فروش دارو اختلاف دیدگاه‌هایی داشتند، افزود: این دستگاه‌ها تفاوت خاصی میان بازار سلامت و دیگر بازارها قائل نبودند. البته اشتراکاتی نیز وجود داشت.

وی اظهار داشت: برای مثال هیات مقررات‌زدایی اوایل اعلام کرد که هر سکویی که درخواست فروش اینترنتی دارد، بایستی مجوز دریافت کند. این در حالی است که دارو مانند مواد خوراکی نیست که بتوان به راحتی به سکوها سفارش داد و آن را درب منزل دریافت کرد.

اسماعیلی تفاوت در نوع ثبت، نوع پردازش اطلاعات، محرمانگی داده‌های بیمار وغیره را عامل ایجاد تمایز میان دارو و دیگر محصولات دانست و افزود: باید فرایندی در نظر گرفته می‌شد که دارو همچنان با محوریت داروخانه و مسئول فنی آن، توزیع شود. چرا که داروخانه مطمئن‌ترین راه برای عرضه‌ی دارو است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

پاداش پایان خدمت و کسورات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته چه زمانی پرداخت می‌شود؟

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه پاداش پایان خدمت ۷۲ هزار بازنشسته پرداخت نشده است، گفت: تلاش می‌کنیم پاداش پایان خدمت و کسورات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته را به زودی پرداخت کنیم.

علی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره مابه تفاوت رتبه‌بندی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و همچنین پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۲ اظهار کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته در پرداخت‌های نیروی پرسنلی در وضعیت بهتری از سال گذشته قرار داریم.

وی افزود: ۲ اقدام مهم در بعد پرسنلی مانده که باید انجام دهیم، یکی پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۲ است که حدود ۷۲ هزار نفر می‌شوند.ضمن عذرخواهی از این افراد، آموزش و پرورش متاسفانه هیچگاه قبل از شهریور یعنی نیمه اول سال را پرداخت نکرده است و البته این روند باید اصلاح شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

رمزدارایی‌ها؛ نبود قانون و جولان کلاهبرداران

گسترش استفاده از رمزدارایی‌ها و تهدید حاکمیت پولی، معاملات سوداگرانه، هک و مسائل امنیتی، پولشویی و تأمین مالی تروریسم و مواردی از این ‌دســت، نیاز به چارچوب قانونی مقرراتی بهینه برای تنظیم دارایی‌های دیجیتال را نشان می‌دهد؛ موضوعی که همواره عالی‌ترین مقامات قضایی و انتظامی بر آن تاکید دارند.

خلأ قانونی در حوزه رمز ارزها این حوزه را به بستری برای فعالیت‌های مجرمانه تبدیل کرده است و جدید و ناشناخته بودن ارزهای دیجیتال از یک سو و سودجویانی که از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند از سوی دیگر موجب شده تا در سال‌های اخیر پرونده‌های قضایی با انبوه شاکیان سردرگم در محاکم در رابطه با این موضوع تشکیل شود.

نبود قوانین مدون و مصوب در حوزه رمزارزها با توجه به گذشت بیش از ۱۵ سال از فعالیت آنها سبب جرایم مختلفی از جمله تامین مالی تروریسم، پولشویی و فرار مالیاتی شده و قانون در حوزه رمزارزها حقوق مصرف‌کننده را نیز تحت الشاع قرار داده است و بسیاری از افراد به علت نبود قانونی مناسب برای مقابله با کلاهبرداری‌های این حوزه سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

عدم مدیریت دیابت همه بودجه حوزه سلامت را می‌بلعد

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم با بیان اینکه داروهای نسل جدید به کاهش هزینه های درمان دیابت کمک می‌کند، گفت: اگر فکری به حال دیابت و درمان درست آن نشود تا چند سال آینده به ناچار مجبوریم همه بودجه‌های حوزه سلامت را در دیابت هزینه کنیم.

علیرضا استقامتی در همایش اقتصاد سلامت افزود: بر اساس برآوردهایی که در سال ۲۰۲۱ انجام شده بیش از ۵۴۰ میلیون نفر در دنیا دچار دیابت هستند که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این آمار در سال ۲۰۴۵ به حدود ۸۰۰ میلیون نفر می‌رسد.

وی اظهارداشت: در منطقه‌ ما، شیب دیابت فزاینده است و می‌طلبد که بیمه‌ها و دستگاه‌های متولی سلامت، فکری به حال این آمار فزاینده کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز داروساز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی ضمن تبریک روز داروساز، نقش داروسازان را در زنجیره سلامت فرد و جامعه مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: به واسطه دانش این قشر فرهیخته، دستیابی به نعمت سلامتی در بیماران، میسر می‌شود.

در پیام دکتر محمد رضا ظفرقندی آمده است: پنجم شهریورماه، زادروز محمد بن زکریای رازی، داروساز، پزشک و شیمیدان نام آشنای ایرانی است که از دیرباز تاکنون همواره مورد تکریم جامعه پزشکی و به ویژه داروسازان عزیز بوده و به عنوان گوهری بر تارک جامعه علمی کشور می‌درخشد. بی شک داروسازان، نقش مهم و ارزشمندی در زنجیره سلامت فرد و جامعه داشته و به واسطه دانش این قشر فرهیخته، دستیابی به نعمت سلامتی در بیماران، میسر می‌گردد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

قطع رابطه استخدام با کارمند در اثنای قرارداد به دلیل تغییر نظر گزینش قانونی نیست

رئیس دیوان عدالت اداری خطاب به دبیر هیات عالی گزینش کشور به استناد رأی شماره ۱۰۴۳ هیات عمومی دیوان عدالت اداری، قطع رابطه استخدامی با کارمند را در اثنای خدمت و قبل از اتمام مهلت قرارداد به دلیل تغییر در نظریه گزینش، فاقد وجاهت قانونی دانست.

به گزارش دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری در مکاتبه‌ای با دبیر هیات عالی گزینش کشور، افزود: گزینش برخی از دستگاه‌های اجرایی با وجود صراحت رأی یادشده و بر خلاف موازین قانونی، اقدام به صدور رأی در طول خدمت کارمندان کرده و دستگاه‌ها نیز به تبعیت از رأی مزبور، اقدام به قطع رابطه استخدامی با کارمند مورد نظر کرده‌اند. از اینرو شایسته است در راستای پاسداری از حاکمیت قانون و جلوگیری از نقض حقوق مستخدمان و هدررفت بیت المال، مراتب به گزینش همه دستگاه‌ها ابلاغ شود تا با تمکین قانون و رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری از سوی هیات‌ها و هسته‌های گزینش، ضمن جلوگیری از تضییع حقوق جامعه هدف، از ورود این قبیل پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری پیشگیری شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

اعزام هزار نفر از نوجوانان نخبه مناطق محروم به پیاده‌روی اربعین

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت :با همکاری کمیته امداد و مرکز نیکوکاری «سمت خدا» هزار نفر از نوجوانان و جوانان نخبه مناطق محروم به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند.

حمزه علی کوهساری افزود: این اقدام با هم‌افزایی کمیته امداد و مرکز نیکوکاری «سمت خدا» انجام شد و برای این منظور سه میلیارد تومان از توسط مرکز نیکوکاری «سمت خدا» هزینه شد.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد گفت: در این طرح، نوجوانان و جوانان که اغلب از نخبگان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و ... بودند به زیارت اربعین نائل شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha