۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85578997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد از شبکه های آبرسانی لرستان معیوب است

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85578997
۴۰ درصد از شبکه های آبرسانی لرستان معیوب است

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود ۴۰ درصد از شبکه های توزیع آبرسانی، خطوط انتقال و انشعابات استان به دلیل فرسودگی و قدمت زیاد معیوب است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان یاسر اکبریان روز دوشنبه اظهار کرد: برای اصلاح هر کیلومتر از این خطوط در سطح شهر اعتباری معادل ۱۲ میلیارد ریال و در سطح روستا هفت میلیارد ریال نیاز می باشد که در حال حاضر نشت یابی فعال یکی از راهکارهای کم هزینه جهت شناسایی هدر رفت نسبت به بازسازی و نوسازی تاسیسات است.

وی افزود: با شناسایی و رفع نشت انشعابات و شبکه توزیع آب شرکت آب و فاضلاب استان در پنج ماهه اول امسال ۱۴۰ میلیارد ریال صرفه جویی شد.

اکبریان با اشاره به اهمیت کنترل نشت در شبکه‌های توزیع، خطوط انتقال و انشعابات، عنوان کرد: نشت یابی ۲۵۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۵۵ کیلومتر خطوط انتقال و ۲۰ هزار فقره انشعاب در قالب خدمات برون سپاری برای شناسایی و رفع نشت تاسیسات آبرسانی شهرهای خرم آباد، پلدختر، دورود و ازنا انجام شده است.

وی طول شبکه توزیع آب در لرستان را حدود هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر و طول خطوط انتقال را سه هزار و۷۵۰ کیلومتر برشمرد و افزود: شناسایی و رفع نشت این حجم از عملیات برابر ۵۵ لیتر در ثانیه بود که نیاز به افزایش تولید در قالب حفر و تجهیز چاه های جدید برطرف شد.

۴۵۰‌ هزار اشتراک آب شهری، ۱۵۰ هزار اشتراک آب روستایی و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب لرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha