۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85583952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ حلقه چاه آب شرب در سلسله حفاری شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85583952
۱۰ حلقه چاه آب شرب در سلسله حفاری شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر شرکت آب و فاضلاب سلسله گفت: ۱۰ حلقه چاه به منظور تامین آب شرب شهرستان با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال حفاری شد.

شهاب ملکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چاه های جدید در خرگوشناب، هنام، عدل آباد، فیروزآباد، کرکر، کشورزه، سلاحورزی، سرنجه قلایی، هموار کولیوند بسطام و دره باغ فیروزآباد حفاری شده اند تا مشکل کمبود آب در این مناطق برطرف شود.

وی افزود: در حال حاضر چاه های عدل آباد قلایی و سرینجه وارد مدار بهره برداری شده است و چاه های سلاحورزی کاکارضا و هموار کولیوند از توابع بسطام نیز هفته های آینده وارد مدار خواهند شد.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب در سلسله تعریف شده است عنوان کرد: از مهمترین این طرح ها می توان به عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرستان با اعتبار ۸۱۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب سلسله در خصوص مجتمع آبرسانی بسطام اضافه کرد: اردیبهشت ماه امسال عملیات اجرایی این طرح با ۳۰ کیلومتر آغاز و تاکنون ۱۰ کیلومتر آن انجام شده و اعتبار مورد نیاز آن ۳۸۰ میلیارد ریال است که در زمان بهره برداری ۵۵۰ نفر جمعیت روستاهای منطقه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

ملکی همچنین در خصوص پروژه آبرسانی کوثر کهمان تصریح کرد: این پروژه از طرح های مهم آب و فاضلاب روستایی شهرستان بوده که سال۱۴۰۰ عملیات اجرایی آن شروع شده و طول کل خطوط انتقال آب این مجتمع ۴۳ کیلومتر است که تاکنون ۳۴ کیلومتر از آن انجام شده و هشت کیلومتر باقی مانده است.

وی افزود: این پروژه در قالب طرح جهاد آبرسانی با مشارکت بسیج سازندگی برای تامین آب شرب ۷۱ روستا در حال انجام است همچنین مجتمع آبرسانی تیمور سوری با قرار داد ۱۲۰ میلیارد ریال جهت تامین آب ۹ روستا به بهره برداری رسید.

وی درخصوص دیگر طرح های آب و فاضلاب شهرستان عنوان کرد: اجرای۲ دستگاه شیر فشار شکن به ارزش هفت میلیارد ریال برای جلوگیری از شکستگی لوله های سطح شهر و خط انتقالی به طول چهار کیلومتر برای روستای پرسک دهستان هنام با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه های در دست اجرای این شرکت است.

در حال حاضر ۴۳ حلقه چاه شهری و روستایی تامین کننده آب شرب و بهداشتی در شهرستان سلسله هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha