دنیامالی: نباید امیدمان فقط به کشتی و تکواندو باشد/ پیشکسوتان ما را از تذکر بی‌نیاز نکنند

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تقدیر از مدال‌آوران کشتی ایران در المپیک ۲۰۲۴ ابراز امیدواری کرد که پیشکسوتان او را از تذکرهای خود بی‌نیاز نکنند.

به گزارش ایرنا، مراسم تقدیر از مدال‌آوران کشتی ایران در المپیک ۲۰۲۴ برگزار شد. احمد دنیامالی وزیر و جوانان امروز دوشنبه در حاشیه این مراسم گفت: افتخار دارم در اولین جلسه در خدمت خانواده کشتی هستم. امروز روز مهمی برای ورزش کشور است. من خودم کشتی را با بزرگان این رشته که اکنون در سالن هستند شناختم و در دوره‌ای نیز در کشتی شاگردی کردم.

وی ادامه داد: من ۱۵ سال در فدراسیون جهانی عضو هیات رییسه بودم و می‌دانم که کشتی ایران در جهان چه اعتباری دارد و حتی مال ایران است. ما چهار سال دیگر در المپیک هستیم و کشتی می‌تواند تاریخی نتیجه بگیرد. هر چند که آمریکا صاحب کشتی است و البته میزبان.

او گفت: من سابقه طولانی دوستی با دبیر دارم و او را خوب می‌شناسم. او صراحت لهجه دارد و شاید خیلی را برنجاند اما مشخص می‌شود حرف درستی می‌زند. علی دبیر برای کار وقت می‌گذارد و به دنبال اول شدن در مدیریت است و این مجموعه نیز نمونه کار او است. در شورای شهر نیز اینگونه بود.

دنیا مالی گفت: کشتی می‌تواند در استفاده از هوش مصنوعی پیشقدم باشد و حتی برای دنیا نسخه بنویسد.

وزیر ورزش دولت چهاردهم گفت: چند دولت به من پیشنهاد دادند و نپذیرفتم و اگر الان اینجا هستم به خاطر عزیزی بود که نتوانستم پاسخ منفی بدهم. من برای تحول آمدم و رقابت را دوست دارم و برای اعتلای کشورم تلاش می‌کنم. تلاش خواهیم کرد تا در المپیک ۲۰۲۸ بهترین نتیجه بگیریم.

دنیامالی گفت: کشتی و تکواندو در المپیک نتیجه خوب گرفتند اما این درست نیست تمام امید ما به چند رشته باشد. یکی برنامه‌های ما تکریم جایگاه پیشکسوتان است و تلاش خواهم کرد تا شرایط بهتری برای آنان فراهم کنند. امیدوارم پیشکسوتان ما را از تذکر بی‌نیاز نکنند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: به تذکرات و راهنمایی تمام اهالی ورزش نیاز دارم و بیش از آنکه گوینده باشم شنونده هستم. قول می‌دهم با همدلی، رفاقت و محبت یک تحول در ورزش ایران ایجاد کنیم که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و المپیک ۲۰۲۸ نشان این تحول را ببینم. کشتی با علی دبیر می‌تواند در تحول نقش داشته باشد و دبیر با این رشته آرزوی زیادی دارد و امیدوارم به این آرزوها برسیم.

عضو کابینه دولت چهاردهم با تمجید از پیشکسوتان گفت: افتخار همکاری با بسیاری از قهرمانان در شورای شهر داشتم. امیدوارم روزهای خوبی در ورزش داشته باشیم و از برگزار کنندگان این مراسم ملی تشکر می‌کنم.

احمد دنیامالی، علیرضا دبیر، سردار حیدرنیا رئیس هیات کشتی نیروهای مسلح و حسن روشن از جمله نفراتی بودند که با حضور در سن از مدال آوران المپیکی کشتی تقدیر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha