بهره‌برداری و آغاز عملیات ۷۸ پروژه راهداری استان اردبیل در هفته دولت

اردبیل - ایرنا -مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از بهره برداری و عملیات اجرایی ۷۸ پروژه راهداری استان اردبیل با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایرنا کلیم اله وثوقی روز دوشنبه در آیین افتتاح راه روستایی بریس-سقزچی شهرستان نمین با بیان اینکه اعتبارات برخی از این پروژه‌ها از محل منابع ملی و همچنین برخی دیگر استانی تامین شده است، افزود: از این تعداد ۳۸ پروژه در این هفته به بهره برداری رسید و تقدیم مردم استان اردبیل شد و عملیات اجرایی ۴۰ پروژه دیگر نیز آغاز شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت را پنج هزار و۷۵۴میلیار ریال برشمرد و گفت: اعتبار پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده ۹ هزار و ۳۱ میلیارد ریال است که از این میزان ۱۲ پروژه مربوط به راه‌های روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از افتتاح ۱۱۴ کیلومتر پروژه لکه‌گیری و آسفالت در محور تونل حیران- آقچای، اردبیل - تونل حیران، سه راهی سرعین –نیر-سراب، اردبیل-سرچم، اردبیل - مشگین‌شهر،محور پاراقشلاق-گوشلو، روستای آلنی –ییجق، راه‌های روستایی مرادلو-امیرکندی، بیجق- آقدرق، آقجه‌لو -قینرجه و ساطی، محور بیله سوار-بابک در این هفته خبر داد.

به گفته وثوقی تعریض و بهسازی ۲۴ کیلومتر از محور گرمی- موران و محور عزیزکندی آج اشمه از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

تعمیرات و اجرای ۶ دستگاه از قرنیز پل‌‍های محور نیر – سراب،احداث یک دستگاه پل دوم تخریب شده محور سرو آغاجی شهرستان انگوت،احداث یک دستگاه آبرو باکسی روستای میکائیل دره سی شهرستان گرمی، اجرای یک دستگاه نرده و قرنیز پل گنجگاه،ایمن سازی و اجرای یک دستگاه رمپ ورود و خروج تقاطع روستای ساری قشلاق(نقطه پرتصادف) و اجرای ۱دستگاه روشنایی داخل روستای اجیرلو از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت امسال برشمرد.

عضو شورای اداری استان اردبیل همچنین از آغاز عملیات اجرای پروژه لکه گیری و ماسه آسفالت سه راهی سربند- سه راهی مشگین شهر(زیوه)، لکه گیری و آسفالت محور اردبیل-سه راهی سرعین، اردبیل-گرمی، مشگین شهر-اهر، مشگین شهر-پارس آباد، هشجین-برندق، راه مرزی آلیله، محور خیارک- کنسول کندی،آسفالت قطعه۳ مقطع حادثه خیز اردبیل- ارجستان، تعریض و اصلاح پل درین کبود در هفته دولت امسال خبر داد.

وثوقی یادآورشد: احداث دو دستگاه آبرو باکسی روستای گوده کهریز شهرستان مشگین شهر،پروژه تکمیل، ایمن سازی و روکش آسفالت محور مشگین شهر- قینرجه –موئیل،بهسازی و آسفالت محور نرقشلاقی – زیوه، عنبران و راه روستایی جید،محور کارخانه سیمان پیله رود، اصلاح مقطع حادثه خیز اردبیل- ارجستان-سرعین و پروژه آسفالت اصلاح نقاط حادثه خیز شهرستانهای پارس آباد و اصلاندوز از دیگر پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha