استاندار اردبیل: راه گردشگری خلخال به ماسوله آسفالت می‌شود

اردبیل ـ ایرنا ـ استاندار اردبیل گفت: راه توریستی خلخال به ماسوله تا سال آینده به طور کامل آسفالت و در اختیار اهالی بومی و گردشگران استان‌های اردبیل و گیلان قرار می‌گیرد. 

به گزارش ایرنا سید حامد عاملی عصر شنبه و در پایان بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان خلخال اظهار کرد: عملیات راهسازی و آسفالت ۱۲ کیلومتر باقیمانده این جاده در حوزه استحفاظی استان گیلان به استان اردبیل تفویض اختیار شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: بر این اساس هفت کیلومتر از این مسیر از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به پیمانکار واگذار شده و هم اکنون این پیمانکار در حال اجرای زیرسازی برای پوشش آسفالت است.

وی با بیان اینکه استانداری به تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه جهت تسریع در اجرای آن کمک خواهد کرد، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته به زودی پنج کیلومتر باقیمانده از این مسیر نیز برای تسریع در آسفالت جاده به پیمانکار واجد شرایط واگذارخواهد شد و تا سال آینده همه ۱۲ کیلومتر باقی مانده آسفالت می شود.

عاملی وجود راه‌های ارتباطی مناسب در مناطق مختلف استان را از جمله زیرساخت‌های ضروری برای توسعه گردشگری استان برشمرد و گفت: با تکمیل آسفالت مسیر گردشگری خلخال به ماسوله این پروژه ۹۰ ساله پایان یافته و یکی از آرزوهای دیرینه مردم خلخال به خصوص اهالی بخش شاهرود این شهرستان تحقق خواهد یافت.

استاندار اردبیل: راه گردشگری خلخال به ماسوله آسفالت می‌شود

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه زمینه برای حضور بخشی از گردشگران ماسوله به شهرستان خلخال و همچنین استان اردبیل فراهم خواهد شد.

استاندار اردبیل همچنین در پایان بازدید از مسیر گردشگری خلخال به ماسال نیز گفت: حدود ۹ کیلومتر از مسیر روستای هدف گردشگری گیلوان از توابع بخش شاهرود خلخال تا شهر ماسال در استان گیلان فاقد پوشش آسفالت بوده که با هماهنگی‌های صورت گرفته عملیات اجرایی آسفالت مسیر به زودی آغاز خواهد شد.

عاملی همچنین از تلاش برای حل مشکل افت فشار آب مناطق مرتفع و حاشیه نشین شهر خلخال خبر داد و گفت: با اصلاح شبکه آبرسانی شهر مشکل برطرف خواهد شد.

وی گفت: در بازدیدی که به اتفاق فرماندار خلخال و همچنین نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر از پروژه طرح ساماندهی هروچایی شهر خلخال صورت گرفت،برای ادامه عملیات اجرایی این کمک اعتباری به شهرداری خلخال صورت خواهد گرفت.

عاملی همچنین از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های فاضلاب شهرهای کلور و هشجین خبر داد.

وی در آیین افتتاح پروژه ۶۰ واحدی نهضت ملی مسکن خلخال نیز گفت: به زودی عملیات اجرایی پروژه ۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر خلخال پایان یافته و این واحدها در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر این واحدها پروژه ۱۹۰ واحدی نهضت ملی مسکن در این شهرستان هم اکنون در حال اجرا و تکمیل برای واگذاری به متقاضیان است.

وی یادآور شد: ۲۵۰ ثبت نام شده نهضت ملی مسکن خلخال تاکنون بلاتکلیف مانده بودند که با تامین زمین و ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی در شهر خلخال از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، همه متقاضیان نهضت ملی مسکن که ثبت نام کرده اند،دارای مسکن می‌شوند.

عاملی همچنین گفت: طی بازدیدی که به اتفاق جمعی از مدیران اجرایی استان از پروژه اجرای تونل در مسیر ارتباطی خلخال و اسالم انجام شد این پروژه با پیشرفت فیزیکی قابل قبول هم اکنون در حال اجرا است

به گزارش ایرنا امروز مدیران کل دستگاههای اجرایی استان اردبیل هم در سفر به خلخال مشکلات و مسائل مطرح شده از سوی مراجعان را بررسی کردند.

همچنین در جریان سفر استاندار اردبیل به شهرستان خلخال ۲ هتل در روستاهای هدف گردشگری گیلوان در بخش شاهرود و مجره در بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه که یکی از مسائل مهم در توسعه اقتصادی شهرستان بهره‌برداری از معادن غنی خلخال است، اظهار کرد: عملیات اکتشاف و بهره‌برداری از معادن این شهرستان به یک شرکت بخش خصوصی واگذار شده بود که با توجه به ناتوانی این شرکت طی ۱۸ ماه از این شرکت خلع ید شده و زمینه برای واگذاری به یک شرکت توانمند جهت اکتشاف و بهره‌برداری از معادن فلزی این شهرستان فراهم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha