خداداد: تکواندو ثمره اعتماد به جوانان را گرفت/ می‌توانیم در لس‌آنجلس هم تاریخ‌ساز شویم

تهران- ایرنا- قهرمان سابق تکواندو جهان، گفت: تکواندو ایران ثمره اعتماد به جوانان، مدیریت صحیح و تلاش مناسب مربیان و بازیکنانش را گرفت.

بهزاد خداداد دارنده یک طلا و دو نقره جهان امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا به تمجید از عملکرد تکواندوکاران ایران در بازی‌های المپیک پاریس پرداخت و اظهار داشت: نتیجه‌ای تاریخی برای تکواندو و همچنین ورزش کشور در المپیک رقم خورد. به خصوص کسب دو مدال نقره و برنز توسط بانوان بسیار شیرین بود. این نتایج به دلیل ایجاد نظم و انسجام ایجاد شده توسط رئیس فدراسیون، حضور مدیریت صحیح دبیرکل و استفاده از پیشکسوتان و مربیان با سابقه در تیم‌های ملی رقم خورد.

وی افزود: کادر فنی با تجربه و با دانش تیم‌های آقایان و بانوان با ایجاد نظم و فشار صحیح در تمرینات و هماهنگی مناسب با بازیکنان در زمان مسابقات، توانستند چهار مدال رنگارنگ بعد از چند سال برای کشورمان در این رویداد مهم به ارمغان بیاورند.

این مربی سازنده تهرانی، ادامه داد: ثبت این نتیجه تاثیر به‌سزایی در حضور استعدادهای جدید در عرصه تکواندو خواهد داشت. طی روزها و هفته‌های بعد از المپیک استقبال خوبی از آموزش در رشته تکواندو شده است. اغلب کلاس‌ها با تکمیل ظرفیت مواجه شده و برخی هم با سانس‌های فوق العاده از هنرجویان استقبال کردند. این موضوع را باید مزیت بزرگ موفقیت در پاریس عنوان کنیم که بدون شک باعث خوشحالی مربیان خواهد شد.

خداداد افزود: تکواندو ایران بعد از یک دوره رکورد چندین ساله، طی دو سال گذشته دست به جوانگرایی زد. نتیجه‌ای که در پاریس رقم خورد ثمره برنامه صحیح فدراسیون در این مسیر بود. باید عنوان کنیم که تکواندو ایران پوست اندازی کرده و شک نداشته باشید که اگر بتوانیم برنامه‌ها را برای حضوری موفق در المپیک آینده طراحی و اجرا کنیم می‌توان با هشت سهمیه کامل برای شکستن رکورد پاریس، راهی لس‌انجلس ۲۰۲۸ شویم.

وی در پایان گفت: معتقدم وقتی از اعتماد به جوانان بهترین ثمره و بازخورد را گرفته‌ایم، باید بیش از گذشته به جوانان مستعد و با آتیه میدان بدهیم. تکواندو ایران سرشار از استعدادهای نابی است که مترصد اعتماد و توجه ویژه مسئولان فدراسیون هستند. اینکه مسابقات انتخابی به صورت شفاف برگزار شود و بهترین‌ها به ترکیب اصلی تیم ملی برسند، می‌تواند یک نکته ویژه و مثبت باشد. موضوعی که باعث می شود هیچ قهرمانی برای خود حاشیه امنیت ایجاد نکند و برای حفظ جایگاه خود بیشر از گذشته تمرین کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha