۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85579153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت آب روستای شیلاندر در شهرستان زنجان بهبود می‌یابد

زنجان - ایرنا - فرماندار زنجان گفت: کمیت و کیفیت آب شرب روستای شیلاندر در این شهرستان با اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار بهبود می‌یابد.

پرویز خالقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار در راستای بهبود وضعیت آب روستای شیلاندر از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان و از محل جزء یک و جزء ۲ بند «ب» «ماده ۶» قانون برنامه ششم توسعه‌ کشور، سهم روستاهای فاقد دهیاری اختصاص یافت.

وی یادآور شد: این اعتبار به منظور انجام عملیات اجرایی شامل تعمیر، بهسازی، نوسازی و احداث عملیات آبرسانی در منابع تأمین آب، خطوط انتقال ذخیره آب و شبکه‌ توزیع و همچنین خرید تجهیزات برقی و مکانیکی در راستای تامین بهینه‌ کمی و کیفی آب شرب پایدار در این روستا اختصاص یافت.

خالقی در ادامه با اشاره به طرح های قابل افتتاح شهرستان همزمان با هفته دولت، گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۴۸ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی بالای هزار نفر شامل پروژه‌های شهری، روستایی، کشاورزی و آموزشی است.

وی افزود: در چند سال گذشته سعی شد تا طرحها براساس نیازسنجی و میزان پیشرفت کارها پیگیری شود و امسال نتایج کار را در هفته دولت شاهد خواهیم بود.

هم اکنون ۳۳۰ روستای استان زنجان در تنش آبی قرار دارد که این تنش در ۵۳ روستا دائمی و در مابقی فصلی است.

۵۱۰ روستا در سال ۱۴۰۱ برای رفع تنش آبی برنامه ریزی شده بود که تداوم خشکسالی ها موجب افزوده شدن ۵۶ روستا به شمار مناطق دارای مشکل آب استان شد.

امسال ۱۸۱ پروژه آبرسانی به روستاهای زنجان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد که تعدادی از آنها به اتمام رسیده است.

هم اکنون یک میلیون و ۱۴۳ هزار نفر در شهرها و روستاهای استان زنجان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.

روستای زیبا و پلکانی شیلاندر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان در ۳۵ کیلومتری شهر زنجان و در شمال غربی آن واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha