۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85274172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات مردم مالزی در حمایت از فلسطینیان

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85274172
تظاهرات مردم مالزی در حمایت از فلسطینیان

تهران- ایرنا- در حالی که جنگ غزه وارد چهارمین هفته خود می‌شود، شماری از افراد سرشناس و نمایندگانی از مشاغل و حتی مدارس در مالزی روز یکشنبه حمایت خود را از مردم فلسطین که هدف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند، اعلام کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از استریتز تایمز، مردم مالزی با برپایی راهپیمایی صلح آمیز همدردی عمیق خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

همچنین با ابتکارعمل انوار ابراهیم نخست وزیر مالزی، اقداماتی برای جمع آوری کمک های مالی برای مردم غزه در این کشور در حال انجام است.

کشور مسلمان مالزی مدت ها حامی فلسطین و در تلاش بوده است تا مساله اسرائیل و فلسطینیان را حل کند. این کشور با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد و سران حماس در گذشته بارها به مالزی سفر کرده و با نخست وزیران این کشور دیدار کرده اند.

پیش تر، نخست وزیر مالزی با اشاره به جنگ فلسطین اعلام کرد این کشور در برابر فشار و سیاست های غرب برای محکوم کردن حماس، تسلیم نمی شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های مالزی، کشورهای غربی و اروپایی بارها از مالزی خواسته اند تا حملات حماس را محکوم کند.

انوار ابراهیم نخست خطاب به پارلمان بیان کرد: گفته ام که ما پیش از این نیز با حماس رابطه سیاسی داشته ایم و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بنابراین، ما تسلیم فشار و سیاست های آنان نمی شویم زیرا حماس با انتخابات، حاکمیت نوار غزه را بدست گرفته و مردم غزه آن را برای هدایت خود انتخاب کردند.

به استناد گزارش های خبری، درحالیکه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدت گرفته است، صدها هزار تظاهرات‌کننده در سراسر جهان برای حمایت از فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس گزارشی که روز شنبه از سوی وزارت بهداشت فلسطین منتشر شد، از زمان آغاز بمباران رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از هفت هزار تن به شهادت رسیدند که بیشتر آنان زن و کودک بودند.

حمایت شدید دولت‌های غربی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدت یافته و این تجاوزات و خشونت‌ها به ویژه خشم کشورهای عربی و مسلمان را برانگیخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha