زائران پاکستانی: تمام سختی‌های مسیر را به عشق امام‌ حسین (ع) تحمل می‌کنیم

اهواز - ایرنا - زائران پاکستانی که از مرز چذابه عازم کربلای معلا شدند در برگشت از این سفر معنوی معتقد هستند که تمام سختی‌های مسیر را به عشق امام‌ حسین (ع) تحمل می‌کنند.

به گزارش ایرنا طاهر نقوی گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نمی توانم با زبان، عشق به امام حسین (ع) را توصیف کنم چرا که در این مسیر پرفیض همه به دنبال خدمت رسانی و انجام کار خیر هستند.

وی ضمن تسلیت به مردم کشورش در خصوص واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در یزد و فوت ۲۸ نفر افزود: امام‌ حسین (ع) درس صبر و استقامت به ما داد لذا ما در این مسیر، همه سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنیم تا به دیدار ایشان برویم.

این زائر پاکستانی با اشاره به اینکه امام حسین در راه دین و قرآن شهید شد گفت: قطعا این پیاده روی اربعین مقدمه ای برای ظهور امام زمان (عج) و نابودی استکبار جهانی است.

وی افزود: همانطور که امام حسین در برابر ظلم و ستم کفار ایستادگی کرد ما نیز اقدامات استکبار جهانی را محکوم کرده و همواره پشتیبان ملت های مظلوم از جمله فلسطین هستیم.

همچنین علی عرفان دیگر زائر پاکستانی گفت: من‌ اولین بار است که عازم کربلا شدم، پیش از این پیاده روی اربعین و صحنه‌ها عشق به امام‌ حسین (ع) را فقط از تلویزیون می دیدم ولی این بار با چشمان خود دیدم که مردم چگونه در راه حسین خدمت می‌کنند.

وی افزود: ما هر چه داریم در راه حسین فدا می کنیم و سختی مسیر برای ما معنایی ندارد. در طول این مسیر، مردم ایران به ما احترام بسیاری گذاشتند و در خصوص اسکان و غذا مشکلی نداشتیم.

عرفان گفت: وقتی مظلومیت امام حسین (ع) و صحنه‌های کربلا به یادمان می‌آید تمام مشکلات و سختی‌های سفر از تنمان خارج می شود. امیدوارم سال بعد هم در این مراسم حاضر شوم.

وی که از فوت هموطنانش در حادثه یزد اندوهگین بود گفت: امیدوارم همه این عزیزان در آن دنیا با امام‌حسین محشور شوند.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha