۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85579373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصر: حضور اسرائیل در «فیلادلفیا» و گذرگاه «رفح» را نمی‌پذیریم

تهران- ایرنا- یک منبع بلندپایه مصری با اعلام تلاش کشورش برای میانجیگری میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس، بر مخالفت قاهره با حضور اشغالگران در محور «فیلادلفیا» و گذرگاه «رفح» تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه خبری «القاهره» در این باره به نقل از یک منبع بلندپایه مصری اعلام کرد: مصر در راستای امنیت ملی خود و حفظ حق و حقوق برادران فلسطینی میانجیگری میان دو طرف درگیری در غزه را مدیریت می‌کند.

وی تاکید کرد: مصر بار دیگر به تمامی طرف‌ها اعلام کرد که حضور اسرائیل در گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا را نخواهد پذیرفت.

این منبع در ادامه اعلام کرد: هیات امنیتی مصر تمام تلاش خود را برای دستیابی اجماع و توافق میان دو طرف و هماهنگی تلاش‌های خود با شرکا در قطر و آمریکا انجام می‌دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که هیات‌های مذاکره کننده جنبش حماس و رژیم صهیونیستی یکشنبه و پس از چند روز گفت‌وگو با میانجیگران قاهره را ترک کردند.

در همین راستا، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که هیات این جنبش خواستار ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توافقات صورت گرفته در دوم ژوئیه (دوازدهم تیر) مبتنی بر موارد ذکر شده در سخنرانی جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت شد.

«اسامه حمدان» یکی از رهبران ارشد جنبش حماس نیز در این باره اعلام کرد: هیات حماس امروز رای و نظر ما را به اطلاع میانجی‌ها رساند.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافته است و حماس و رژیم صهیونیستی با چند ماده ارائه شده از سوی میانجیگران موافقت نکرده‌اند.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، یکی از مهمترین نقاط اختلاف در این مذاکرات حضور (رژیم) اسرائیل در غزه پس از پایان جنگ است.

در ادامه این گزارش آمده است که بر اساس پیشنهاد جدید، رژیم صهیونسیتی باید پس از انجام توافق تبادل اسیران به طور کامل از محور فیلادلفیا که در امتداد مرز مصر و غزه قرار دارد، خارج شود با این حال رژیم صهیونیستی تنها با عقب‌نشینی از سه کیلومتری این محور موافقت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha