۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85579790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لیبرمن: رفتارهای نتانیاهو غیرمسئولانه است/ ارتش برای ساکنان شمال کاری نمی‌کند

تهران-ایرنا- وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی بار دیگر با انتقاد از سیاست های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، رفتارهای وی را غیرمسئولانه خواند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» افزود: نتانیاهو یک تیم مذاکره کننده را تعیین می کند، سپس علیه همان تیم اقدامات تحریک آمیز انجام می دهد.

وی تاکید کرد: نتانیاهو و کابینه اش به الجلیل و شمال (سرزمین های اشغالی) پشت کردند و ارتش برای بازگرداندن امنیت در مرزهای شمالی اقدامی انجام نمی دهد.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی پیش از این نیز با انتقاد از نخست وزیر این رژیم و سیاست های کابینه حاکم گفته بود که وی راهبرد فراگیر ندارد و نمی‌داند که چگونه جنگ را پایان دهد، بنابراین تعلل می‌کند و زمان می‌گیرد.

او نمی داند چگونه چارچوب‌های شفاف را که صهیونیست‌ها را به ساحل امن می‌رساند، ترسیم کند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که پیش از این نیز مقامات دیگر صهیونیست اعلام کردند که به خاطر نوع رفتار نتانیاهو در برخورد با موضوع آزادسازی اسرا، در داخل و خارج سرزمین های اشغالی از وی نا امید شده اند.

طی هفته های گذشته، چند مقام صهیونیست مرتبط با مذاکرات، نسبت به سیاست نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نابود کردن فرصت های دستیابی به توافق ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایرنا، مخالفت نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی را سلب کرده و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند.

این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

دوشنبه شب نیز تعداد زیادی از خانواده‌های اسرای صهیونیست برای چندمین بار با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را به سیاست های نتانیاهو به نمایش گذاشتند.

آنها نخست وزیر رژیم اشغالگر را به تلاش برای به شکست کشاندن مذاکرات تبادل اسرا با مقاومت فلسطین در غزه از طریق تعیین شرط حفظ کنترل نظامیان این رژیم بر محور فیلادلفیا بین نوار غزه و مصر متهم کردند.

خانواده‌های اسیران صهیونیست تاکید کردند: هنوز امکان نجات دادن اسرا، وجود دارد و ما مذاکرات قاهره را آخرین فرصت برای این کار می دانیم.

این خانواده ها تصریح کردند: نتانیاهو به دلیل شروطی که درباره محور فیلادلفیا مطرح کرده، به تلاش برای به شکست کشاندن مذاکرات تبادل اسرا با فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

در این میان، خبرگزاری رویترز دوشنبه شب گزارش داد که مذاکرات آتش‌بس در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافته و حماس و رژیم صهیونیستی با چند ماده ارائه شده از سوی میانجیگران موافقت نکرده‌اند.

به نوشته رویترز، مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه شامگاه یکشنبه در قاهره با حضور هیات‌های آمریکایی و اسرائیلی به پایان رسید.

به گفته منابع آگاه، یکی از مهمترین نقاط اختلاف در این مذاکرات حضور رژیم اسرائیل در غزه پس از پایان جنگ است.

در ادامه این گزارش آمده که بر اساس پیشنهاد جدید، رژیم صهیونسیتی باید پس از انجام توافق تبادل اسیران به طور کامل از محور فیلادلفیا که در امتداد مرز مصر و غزه قرار دارد، خارج شود، با این حال این رژیم تنها با عقب‌نشینی از سه کیلومتری این محور موافقت کرده است.

این در حالی است که «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس پیشتر تاکید کرده بود: پس از حمله به رفح به میانجی‌ها اعلام کردیم که دشمن صهیونیستی به دنبال آتش‌بس نیست.

حمدان در گفت وگو با شبکه الاقصی با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر همچنان در حال تعلل است، گفت: دشمن شروط جدیدی را برای پذیرش توافق تعیین کرده و از آنچه قبلا با آن موافقت کرده بود، عقب نشسته است.

وی افزود: دولت آمریکا با صحبت در مورد توافق قریب‌الوقوع برای اهداف انتخاباتی، امید کاذب می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha